اقدامات بسیج اصناف در راستای مانع زدایی از تولید در سال ۱۴۰۰/ قیمت ماسک در ۱۴۰۰ یک ریال افزایش نیافت

حسن پور با تاکید بر تلاش ها بسیج در سال ۱۴۰۰ برای مانع زدایی از تولید گفت: راه اندازی کارخانه تولید اکسیژن با ظرفیت صادرات، صادرات ماسک به ارزش ۱۰ میلیون دلار در ماه از جمله اقدامات بسیج اصناف در سال ۱۴۰۰ است.

خبرگزاری شبستان _ گروه سیاسی_ فرزانه تهجا: بسیج به عنوان یکی از سازمانهای مردم نهاد در عرصه های مختلف خدمت رسانی مانند پزشکی، عمران، سازندگی و عرصه های مختلف فرهنگی و اجتماعی همیشه در خط مقدمه ارایه خدمات به مردم بوده  است وهمیشه در شرایط بحرانی سیل، زلزله وبیماری در صف اول خدمت رسانی به مردم قرار داشته است و توانسته در عرصه های مختلف اقتصادی نیز اقدامات مختلفی در حوزه تثبیت قیمت کالاهای پرمصرف ، اشتغال آفرینی ، احیاء کارخانه های از خط تولید خارج شده، پشتیبانی از تولید و حمایت از مصرف کننده در همین رابطه  گفتگویی با غلامرضا حسن پور رییس بسیج اصناف  در مورد اقدامات بسیج اصناف در سال 1400 به شرح زیر ارایه می شود.

 

مهمترین اقدامات بسیج اصناف در مورد تولید توضیح بفرمایید؟

در ادامه مانع زدایی  از تولید خداوند لطف کرد در سال 1400 کارخانه ای در شهر نیشابور که تولیدات دانش بنیان ، ریز مغذی ها و تولیدات هوشمند ارایه می کرد به چرخه تولید بازگشت و مجوزهای این  کارخانه ها قریب به 3 سال در سازمان غذا و دارو معطل مانده بود که در سفری که با رییس سازمان  غذا و دارو داشتیم این کارخانه به چرخه تولید بازگشت وهمچنین 17 کارخانه دیگر درحوزه غذا ودارو مجوز فعالیت خود را دریافت کردند و به لطف الهی این تعداد کارخانه ها 24 محصول را وارد بازار عرضه و تقاضا می کنند. کارخانه نیشابور عذاها کودکان بیمار، مکمل های غذایی که تولید خارج بود را تولید و وارد بازار می کند.

 

با توجه به شیوع ویروس کرونا وبرخی نیازهای جدید کشور مانند نیاز مبرم بیماران کرونا به اکسیژن در مورد پاسخگویی به این نیاز چه اقداماتی در بسیج اصناف شکل گرفت؟

 

 راه اندازی کارخانه تولید دستگاه اکسیژن ساز خانگی یکی دیگر از فعالیت های بسیج اصناف در راستای مانع زدایی از تولید بود.  در موضوع کرونا نیز بسیج اصناف در تولید ماسک و عرضه آن بسیار موفق بود و در موضوع دستگاه اکسیژن  ساز نیز  که وارد کنند بودیم بسیج ورود یافته  و به حمدالله افتتاح این کارخانه  انجام شد و سپاه پاسداران برای طرح نذر نفس خرید خوبی از این کارخانه انجام داد این کارخانه  اکنون به مرحله سود آروی رسیده و می تواند در موضوع صادرات نیز ورود کند و در حوزه فروش بین المللی موفق است.

 

در مورد برخی از تولیدات مورد نیاز برای جلوگیری از شیوع بیماری کرونا مانند ماسک ، آیا توانستیم به حوزه صادرات در این کالا راه یابیم ؟

بسیج اصناف از ابتدای شیوع کرونا با راه اندازی کارگاه های مختلف تولید ماسک در این موضوع پیشگام بوده و در موضوع  ماسک نیز به لطف الهی به همت بسیج بیش از 10 میلیون دلار ماسک در ماه گذشته در حوزه صادرات به کشورهای دیگر صادر شد که در کارخانه های تولید ماسک  کشور تولید شد .

 

در مورد مانع زدایی از تولید و کاهش قیمت برخی از لوازم خانگی اقدامات در بسیج اصناف را توضیح دهید؟

افتتاح  کارگروه نساجی و پوشاک، کارگروه  صنعت چوب و مبلمان، لوازم خانگی  از دیگر اقدامات بسیج اصناف در سال 1400 است که این کارگروه ها شروع به فعالیت کردند که از چند تولید کننده  این محصولات  برای  کاهش قیمت ها دعوت کردیم تا افزایش تولید را در برنامه های خود داشته باشند  تا در رقابت واقعی کاهش قیمت ها را رقم بزنیم.

 

در راستای مانع زدایی از تولید آیا اقدامی در مورد قوانین و مقرارت محدودیت زا در بسیج اصناف صورت گرفته است ؟

در موضوع بخشنامه های  دولت نیز که در راه تولید محدودیت ایجاد کرده بود برای مانع زدایی از تولید در جهت حذف آنها اقدام کردیم . در موضوع صادارت اکسیژن و سایر گازها نیز که به جهت کرونا از طرف دولت ممنوع شده بود تلاش کردیم تا این محدودیت نیز برطرف شود و انشاءالله از اواخر سال این ممنوعیت برداشته می شود. در موضوع مبادلات خارجی نیز به دو کشور سوریه و عراق توجه ویژه شده است که کارگروهان این 2 کشور فعال هستند و نمایندگان و تجار در این کارگروه ها برای حضور در کشور همسایه حضور دارند.

 

وی در مورد کمک های مومنانه بسیج اصناف در راستای منویات رهبر انقلاب توضیح بفرمایید؟

 

100  هزاربسته معیشتی کمک مومنانه ، هزاران جهزیه برای زوج های جوان در سال 1400 ، بسته های  بهداشتی برای مقابله با کرونا در کشور توزیع شد.

 

در مورد اقدامات بسیج اصناف در تثبیت قیمت کالاهای پرمصرف ماننند ماسک توضیح دهید؟

بسیج اصناف توانست در موضوع ماسک در سال 1400 اجازه ندهد یک ریال ماسک  گران شود با توجه به اینکه مواد اولیه و دلارگران شد اما ماسک گران نشد و قیمت ماسک  هر روز کاهش پیدا کرد  و این موضوع نشاندهنده  ساماندهی بسیج اصناف در بازار عرضه و تقاضا بود و در سال 1400 تولید کنندگان توانستند با مدیریت بسیج به خوبی محصولات خود را عرضه  و مصرف کنندگان آن را به راحتی خریداری کنند .

 

کد خبر 1150676

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha