ارائه خدمات کاهش آسیب ها توسط بهزیستی فارس به بیش از ۲۴۰ هزار نفر

کشفی نژاد گفت: تا آخر بهمن امسال، ۲۴۱ هزار و ۲۵۰ نفر از خدمات کاهش آسیب ثابت و سیار بهزیستی فارس برخوردار شدند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «سید محمدصادق کشفی نژاد»، امروز (سه شنبه ۳ اسفند) با اشاره به ارائه خدمات در مراکز کاهش آسیب سیار و ثابت بهزیستی فارس در جمع خبرنگاران گفت: تا آخر بهمن امسال، ۲۴۱ هزار و ۲۵۰ نفر از خدمات کاهش آسیب ثابت و سیار بهزیستی فارس برخوردار شدند.

 

مدیرکل بهزیستی فارس افزود: در این مراکز به معتادان، افراد بی ‌خانمان و افراد در معرض خطر خدمات ارائه می شود و از جمله این مراکز می‌ توان به مراکز گذری (روزانه)، مراکز سرپناه شبانه (شلتر) و مراکز گذری-سرپناه شبانه که ادغام خدمات مرکز گذری و شلتر به صورت شبانه روزی است، اشاره کرد.

 

وی اضافه کرد: در این مراکز خدماتی شامل آموزش تزریق سالم، رفتار جنسی سالم، ارائه سوزن و سرنگ، غذا، پوشاک و استحمام ارائه می شود.

 

کشفی نژاد اعلام کرد: 6 مرکز گذری-سرپناه و شلتر هم اکنون در شیراز فعالیت دارند که جانمایی آنها توسط بهزیستی، شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر، دانشگاه علوم پزشکی و شهرداری شیراز انجام می ‌شود  و در محلات عاری از اعتیاد و آسیب های اجتماعی جانمایی نمی شوند.

 

وی ادامه داد: فعالیت مفید موبایل سنتر بهزیستی در قالب ون‌ های تجهیز شده است و چهار تیم سیار نیز با شناسایی پاتوق های معروف و محل تجمع مصرف‌ کنندگان خیابانی به منظور کنترل و کاهش رفتارهای پرخطر خدمات کاهش آسیب را به صورت سیار ارائه می کنند.

 

کشفی نژاد تصریح کرد: ایستگاه‌ های کاهش آسیب توسط بهزیستی فارس نیز با هدف کاهش آسیب های ناشی از اعتیاد و جلوگیری از ایدز راه اندازی شده است و سازمان بهزیستی برنامه های کاهش آسیب ها را با هدف کاهش عوارض مصرف مواد مخدر و پیشگیری از ایدز و بیماری ‌هایی مانند هپاتیت اجرا می کند.

 

کد خبر 1150680

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha