وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به نقش شارحان هنر انقلابی و اسلامی توجه دارد

هنرمند نقاش با بیان اینکه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به نقش شارحان هنر انقلابی و اسلامی توجه دارد،گفت: وزیر ارشاد نگاه آرمانی به حوزه فرهنگ و هنر دارند.

 

«حبیب الله صادقی» طراح، نقاش، گرافیست، کاریکاتوریست درباره دغدغه های دینی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در دولت سیزدهم به خبرنگار فرهنگی خبرگزاری شبستان گفت: من به عنوان فردی که سالیان سال پس از پیروزی انقلاب اسلامی در عرصه هنر و بویژه هنرهای تجسمی کار کردم، می بینم جناب آقای رییس جمهور این مرد فهیم و دانشمند وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی انتخاب کرده که نگاه آرمانی در حوزه فرهنگ  و هنر دارند شما من را به عنوان یک فرد انقلابی دغدغه مند انقلاب و ارزش های آن  با صراحت لهجه می شناسید.

وی درباره دیدار با رییس جمهور و صحبت های رییس جمهور با هنرمندان اظهار کرد:  در دوره آقای دکتر اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی آقای رییس جمهور به موزه هنرهای معاصر آمدند و آنجا سئوالاتی درباره کارهای من مطرح کردند همانطور که می دانید من از سال 55  در زمینه هنر کار میکنم و آثارم در گنجینه حوزه هنری است، گفتمانی که در هنر دنبال میکنم  توجه به جریان اصیل هنر انقلاب است،  مجموعه سئوالات دکتر رییسی درباره این نوع هنر بود؛ آن نقطه نظری که رییس جمهور و وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دارند توجه به نقش شارحان هنر انقلابی و اسلامی است و از طرفی بر جوان گرایی تاکید دارند.

این هنرمند متعهد و انقلابی خاطر نشان کرد:  2 نقشی که رییس جمهور و وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بر آن تاکید دارندیک گفتمان آرمانی است که  بدنه فرهنگی انقلاب  علاقه مندانه به آن توجه می کنند است.

 

حبیب الله صاقی اظهار کرد: من پس از پیروزی انقلاب زمانی که در موزه به عنوان یک فرد ارزشی و انقلابی فعالیت می کردم از موقعیت و منزلتی که داشتم استفاده بخشی نکردم حتی  کسانی که به لحاظ سیاسی و ذهنی با من متفاوت بودند آثارشان را در موزه به نمایش می گذاشتم و با رفاقت با آنها رفتار می کردم.این هوشیاری را وزیر ارشاد با نگاه فراگیر و جامع سخن دارند و مقام معظم رهبری و کسانی که دغدغه انقلاب  را دارند به آن توجه می کنند.

این هنرمند گفت:  آثاری که در دوره  پس از انقلاب خلق شده است را نمی توان نادیده گرفت؛ نسل اول هنرمندان انقلاب در دوره انقلاب 18 تا 20 ساله هستند آنها در مقابل جریان مارکسیستی و جریان های چپ و منافقین با هنر ارزشی شان تلاش هایی کردند نه طلبکارانه؛ ما  بدهکار 300 هزار شهید دوران انقلاب و 17 هزار شهید ترور هستیم. سختی ها را بچه های انقلابی کشیدند یک میلی متر از خاک سرزمین ما از دست نرفت ما جهان را  در مقابلمان دیدیم.

 

حبیب الله صاقی اذعان کرد: من به عنوان طراح و تصویرگر اتفاق بزرگ در دوران انقلاب را روایت می کنم، خیلی ها هم نقدی دارند اما ما نباید دچار تندروی شویم؛ عدالت، انصاف، فتوت و محبت جزو لاینفک ارزش های دینی پیامبر(ص) و امام علی (ع) و امام راحل و مقام معظم رهبری است.

 

این هنرمند چهره جدید انقلاب را در تجلی یافتگی هنر آرمانی  دانست و گفت: هنری که صلح بشری و یک نگاه عقلانی نگاه بلند منزلت به اندیشه دینی دارد. بعد از پیروزی انقلاب ما رنج زیادی کشیدیم و تمام بچه های انقلاب با فتوت رفتار کردند و آثارشان بر دیوار موزه ها باید نقد بررسی شود من خوشحالم که در این 43 سال پای ارزش های انقلاب ایستادم و همچنان وفادارانه کار پژوهشی تدریس و طراحی می کنم.

 

وی  با ابراز خرسندی هوشیاری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: آمدن رییس جمهور به موزه هنرهای معاصر خیلی خوب و هوشیارانه بود. ما باید اثر هنری ما را بدون جانبداری، هوشیارانه نسبت به ارزش های انقلاب خلق کنیم ما به اندازه انقلاب بزرگمان هنر اجتماعی را دنبال کنیم هنرمند انقلابی نگاه اش به ارزش های  انقلاب بسیار ستودنی است.

 

کد خبر 1150735

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha