لزوم پیگیری رهنمودهای رهبر انقلاب درباره جهاد تبیین در حوزه های علمیه

حجت الاسلام محمدی لائینی بازخوانی منشور روحانیت و ترویج بیانیه گام دوم را راهکار مقابله با نفوذ دانست و گفت: پیگیری رهنمودهای رهبر انقلاب درباره جهاد تبیین از سوی حوزه های علمیه ضروری است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری، حجت الاسلام والمسلمین«محمدباقر محمدی لائینی» امروز(۳اسفند) در نشست تخصصي طلایه داران جهادتبیین بامحوريت بررسی جایگاه و نقش روحانیون وطلبه هاي جهادي دیارعلوي که به همراه آئین عمامه گذاری طلاب در سالن الغدیر سپاه برگزار شد با بیان اینکه همه ما نیاز به تهضیب داریم، اظهار کرد: جهاد تبیین هم در قرآن آمده و هم مقام معظم رهبری طی سال‌های اخیر به آن تاکید کرده است.

 

نماینده ولی فقیه درمازندران با اشاره به اینکه امروز جنگ دشمن با ما جنگ فرهنگی، جنگ روی تحریف واقعیت‌ها، جنگ رسانه‌ای است، افزود: از این رو توجه به جهاد تبیین باید در اولویت قرار بگیرد که در دو حوزه تبیین معارف دین یا همان تبلیغ و دیگری تبیین مسائل روز به مردم اهمیت دارد.

 

حجت الاسلام محمدی لائنی یادآور شد: قرائت درست قرآن و مطالعه دقیق آن ضرورت دارد، آموختن و خوب درس خواندن و کسب علم و دانش از ضروریات است، در این مسیر میتوان از آیات و روایات استفاده کرد.

 

وی اذعان کرد: حوادث واقعه غیر از احکام و معارف دین است، چرا باید طلبه حوزه علمیه نسبت به مسائل انقلاب بی تفاوت بوده و سکوت را ترجیج دهد؟ دین رسالت خودش را انجام نداده باید همه ما پای انقلاب بمانیم.

 

حجت الاسلام محمدی لائینی ادامه داد: این درست نیست که ما مردم را پای کار بیاوریم و خودمان کنار بمانیم، دشمنان ما این سعی را دارند که کار را به این سمت بکشانند که حوزه علمیه ساکت بماند، امروز مصادف با سالروز پیام امام خمینی(ره) بنیانگذار کبیرانقلاب اسلامی ایران خطاب به روحانیون، مراجع، مدرسین، طلاب و ائمه جمعه و جماعات‏ که منشور روحانیت نام گرفت است، باید مطالعه کنیم و بدانیم که راه و چاه چیست.

 

وی با تاکید بر لزوم عمل به تبیین دین، عنوان کرد: ایران پس از انقلاب در همه حوزه‌ها رشد کرده است واقعیت‌ها باید بیان شود، این انقلاب شاهد سخت‌ترین دشمنی‌ها بوده اما همواره در مسیر بالندگی قرار داشته است، ما در کنار تبیین باید به تاثیر هم توجه کنیم.

 

حجت الاسلام محمدی لائینی گفت: نتیجه تبیین و روایتگری ما باید متاثر شدن مخاطبان ما از گفته‌ها باشد و متحول شوند، باید به تاثیرگذاری هم توجه شود آن هم در دو بعد تاثیرگذاری روی عقل و دیگری در جان و دل، ما باید عقل را قانع کنیم و حرف و استدلال داشته باشیم.

 

امام جمعه ساری با اشاره به فرازی از فرمایش مقام معظم رهبری در خصوص ارتحال آیت الله خوشبخت در دوم اسفندماه، خاطرنشان کرد: ویژگی بارز زندگینامه این روحانی عمل به تربیت نفوس مستعد و دل‌های مشتاق در مسیر اسلام و انقلاب است که جای عبرت دارد، مقام معظم رهبری فرمودند طوفان‌ها زیاد است و مقاومت کردن دربرابرشان مشکل است ولی با وصل به این روحانی میتوانید نجات پیدا کنید.

 

وی تصریح کرد: برای اقناع مخاطب باید عقل و دل را مدنظر قرار دهیم، همانطور که پیامبر اکرم (ص) در مقابل سوالات جوانان اینگونه رفتار می‌کردند، در برخی مواقع برایشان دعا می‌کردند چرا که دلها نیاز به آرامش دارند.

 

حجت الاسلام محمدی لائینی با بیان اینکه جدی گرفتن تقوا، صداقت و معرفت در مسیر تبیین ضرورت دارد، اظهار کرد: کسی که نماز اول وقتش را به جا نیاورد چطور میتواند در این جنگ حضور پیدا کند، اینها مهم است و تاثیر دارد، باید خودمان را آماده نفوذ بر قلب و عقل مردم کنیم.

 

وی خطاب به افرادی که امروز ملبس می‌شوند، گفت: لباس پوشیدن بر اندامی که از تقوا خالی باشد تزویر است، پس باید اهل معنویت و عبادت باشیم.

 

 

کد خبر 1150745

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha