لزوم ارتقای نظم و امنیت اربعین و سهولت تردد زائران

خلیلیان در ستاد ویژه اربعین حسینی بر ارتقای نظم و امنیت اربعین و خدمات رسانی، سهولت تردد زائران و آماده‌سازی امکانات مورد نیاز در اربعین تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، «صادق خلیلیان» امروز (سه‌شنبه ۳ اسفند) در جلسه ستاد ویژه اربعین حسینی استان خوزستان اظهار کرد: همه ما باید آمادگی کامل برای عزیمت زائران اربعین حسینی از طریق ۲ مرز چذابه و شلمچه را داشته باشیم و دستگاه‌های متولی به وظایف خود به درستی عمل کنند.

 

استاندار خوزستان افزود: هفته گذشته ستاد مرکزی اربعین را در وزارت کشور برگزار کردیم و بر اساس تصمیمات آن نشست مقرر شد در استان‌ها نیز اقدامات مربوطه دنبال شود که در خوزستان به عنوان نخستین استان این ستاد به منظور هماهنگی بیشتر و تسهیل تردد زائران اربعین ۱۴۰۱ تشکیل شد‌.

 

وی اضافه کرد: در این جلسه مقرر شد اراضی مورد نیاز در اختیار استان‌های معین و دستگاه‌های مربوطه قرار گیرد تا متناسب با زمان باقی مانده تا اربعین تاسیسات لازم را آماده کنند و شاهد حضور باشکوه زوار در این سفر معنوی باشیم.

 

خلیلیان خاطر نشان کرد: پیش‌بینی ما این است در اربعین ۱۴۰۱ بیش از یک و نیم میلیون زائر از مرزهای استان خارج شوند.

 

وی با بیان اینکه زائران اربعین باید با سهولت و تکریم به شهرهای مقدس عراق بروند و با عزت برگردند ابراز کرد: در همه مراحل حرکت کاروان‌های اربعین وظایفی تعریف شده که باید در زمان و مکان خاص عملیاتی شوند و در این ارتباط هیچ قصوری پذیرفته نیست.

 

استاندار خوزستان ارتقای امنیت، نظم و انضباط، هماهنگی مرزبانی و نیروی انتظامی، خدمت رسانی شبانه روزی موکب‌ها و استفاده از ظرفیت اردوگاهی راهیان نور برای اسکان زائران را مورد تاکید قرار داد و یاد آور شد: همه تصمیم‌های ستاد اربعین باید اجرایی شوند.

 

کد خبر 1150769

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha