برنامه کانون فرهنگی هنری ولایت برای کشف و رشد استعداد بچه‌های مسجد

کانون فرهنگی هنری «ولایت» از کانون‌های مساجد فعال در جنوب کرمان است که گروه سرود آن در جشنواره‌های استانی و کشوری حائز رتبه برتر شده است، از رویکردهای این کانون استعدادیابی در حوزه‌های مختلف فرهنگی و هنری است.

به گزارش خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان، کانون فرهنگی هنری «ولایت» در جوار مسجد الرسول(ص) جیرفت از اولين کانون های فرهنگی و هنری در جنوب کرمان است که در دهه هفتاد تاسیس شد و در زمينه های مختلف فرهنگی و مذهبی فعاليت های متنوعي دارد.

 

«ایوب عبدی نسب» در گفت و گو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان با اشاره به رویکردها و برنامه های کانون فرهنگی هنری ولایت مسجد الرسول(ص)، اظهار کرد: یکی از برنامه های این کانون از ابتدای تاسیس تاکنون، شناسایی خلاقیت های هنری و پرورش استعدادها بوده تا از ظرفیت های موجود در کانون های مساجد در بحث آموزشی بهره مند شویم. به گونه ای که در حوزه سرود در چندین نوبت استعدادیابی شده تا استعدادهای برتر در این زمینه شناسایی شود.

 

مدیر کانون فهمای ولایت با اشاره به فعالیت گروه سرود «شهید پایدار» در این کانون، افزود: این گروه سرود که یکی از گروه های سرود مطرح کشوری است در چندین جشنواره استانی و کشوری حائز رتبه برتر شده است و سال گذشته نیز در رویداد ملی فهما موفق به کسب رتبه برتر در استان در رواق سرود شد و از سوی آستان قدس رضوی، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، صدا و سیمای استان کرمان نیز در چندین نوبت برای اجرا از آن دعوت شده است.

 

وی با اشاره به اهتمام این کانون به بحث استعدادیابی و آموزش نوجوانان و جوانان است، بیان کرد: برگزاری دوره های آموزشی می تواند در شناسایی استعدادهای نهفته  و نیز کشف استعدادهای آنها نقش موثری داشته باشد، به همین جهت با حضور مربیان در حوزه های مختلف فرهنگی، هنری هم دوره های آموزشی متعددی برگزار شده است.

 

طرح سیر مطالعاتی شهید مطهری

مدیر کانون فهمای ولایت در مورد طرح ها و برنامه های این کانون در حوزه کتاب و کتابخوانی گفت: اجرای طرح «شنبه های با کتاب» و معرفی هر هفته یک کتاب برای مخاطبان کانون انجام می شود، ضمن اینکه طرح حلقه کتابخوانی، برپایی حلقه های تربیتی، طرح سیر مطالعاتی شهید مطهری، اجرای طرح سه شنبه های تکریم با هدف معرفی الگوهای برتر به بچه های مسجدی از جمله طرح های تربیتی این کانون فرهنگی هنری است.

 

وی با اشاره به اجرای طرح «چهره به چهره» در این کانون گفت: طرح تبلیغی چهره به چهره در این کانون از سال ۸۹ آغاز شد و ماموریت اجرای آن به کانون فرهنگی هنری ولایت محول شد که در همین راستا ۴۵ حلقه تربیتی راه اندازی شده و در حال حاضر نیز در حال فعالیت است.

 

تولید نماهنگ «قهرمانان عاشق»

عبدی نسب با اشاره به برنامه های کانون ولایت در حوزه فیلم گفت: نماهنگ «قهرمانان عاشق» کاری از گروه سرود شهيد پايدار کانون فرهنگی هنری مسجدالرسول (ص) است که به پاس زحمات مدافعان سلامت در اوايل شيوع بيماري کرونا با زحمات تيم رسانه ای کانون فرهنگی هنری مصباح توليد شد.

 

مهارت آفرینی

مدیر کانون فهمای ولایت مسجدالرسول(ص) جیرفت جنوب کرمان برگزاری دوره های مشاوره، سبک زندگی، دوره های مهارت آفرینی، شعر و ادبیات، اردویی و گردشگری، دوره های آموزش رایانه، مقابله با آسیب های اجتماعی، دوره های آموزش فنی و حرفه ای  را بخش دیگری از فعالیت های این کانون فرهنگی هنری نام برد.

کد خبر 1150810

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha