سیستان و بلوچستان روزانه ۴۰۰ واحد خون نیاز دارد

مدیرکل انتقال خون سیستان و بلوچستان گفت: سیستان و بلوچستان روزانه حدود ۴۰۰ واحد خون نیاز دارد که از این میزان تنها ۱۵۰ واحد از طریق اهدا کنندگان هم استانی تامین می شود.

«محمدهادی عباسی» در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان با بیان اینکه کرونا الان شرایط ویژه ای در استان ایجاد کرده است گفت:  روزانه حدود ۴۰۰ واحد خون در استان مصرف می شود که از این میزان تنها ۱۵۰ واحد از طریق اهدا کنندگان هم استانی تامین می شود و مابقی بالاجبار از شرکت های خونی دریافت می شود.

 

مدیرکل انتقال خون سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه عید نوروز و ماه مبارک رمضان در پیش هست و قطعا شرایط در این ایام ویژه خواهد بود اظهار کرد: همه گروه های خونی در استان مورد نیاز است اما به گروه های خونی A و O بیشتر نیاز داریم.

 

وی افزود: استان ما حدود ۳۲۰۰ بیمار تالاسمی دارد که ۷۷ هزار واحد نیاز خونی دارند و تقریبا ۷۰ درصد خون اهدایی ما به این بیماران باید اختصاص پیدا کند.

 

وی ادامه داد: همچنین بیماران دیالیزی، تصادفات جاده ای و جراحی های بزرگ مثل جراحی قلب و کلیه که در هر جراحی تا ۱۵ واحد خونی درخواست می شود، بخش دیگری از نیاز خونی استان را تشکیل می دهد.

 

مدیر کل انتقال خون استان اظهار کرد: در استان آمار بانوان اهدا کننده خون پایین بوده و تنها ۷ درصد کل اهدا کنندگان از بین بانوان هستند لذا از بانوانی که دارای شرایط اهدا خون هستند دعوت می کنیم بیشتر در این امر خداپسندانه شرکت کنند.

 

وی تصریح کرد: پایگاه های انتقال خون در شهرستان زاهدان از ۷ صبح تا ۸ شب آماده خون گیری هستند و سایر پایگاه ها در شهرستان های زابل، ایرانشهر و چابهار از ۷ صبح تا ۶ عصر فعال می باشد.

 

عباسی از اهدا خون به عنوان نذر خون یاد کرد و تاکید کرد: یکی از بهترین کارهایی که انسان می تواند انجام بدهد این است که بخشی از وجود خود را به همنوعانش اهدا کند.

کد خبر 1150817

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha