ضعیف ترین عملکرد در زمینه تسهیل مجوز کسب و کار برای وزارت بهداشت

نجابت با بیان اینکه وزارت بهداشت به ویژه معاونت غذا و دارو ، ضعیف‌ترین عملکرد را در زمینه تسهیل مجوز کسب و کار داشته است، گفت: این وزارتخانه از ۱۱۲ مجوز ۳۱ مجوز را در سامانه صدور مجوز کسب و کار نهایی کرده است.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان، روح الله نجابت، عضو کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی شب گذشته (سه شنبه 3 اسفند) در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما با بیان اینکه وزارت بهداشت به ویژه معاونت غذا و دارو ، ضعیف‌ترین عملکرد را در زمینه تسهیل مجوز کسب و کار داشته است، گفت: این وزارتخانه از ۱۱۲ مجوز ۳۱ مجوز را در سامانه صدور مجوز کسب و کار، نهایی کرده است.

 

وی با بیان اینکه وزارت جهاد کشاورزی از ۱۲۱ مجوز ۵ مجوز، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با احتساب مشاغل خانگی از ۵۷۸ مجوز ۲۸۳ مجوز، وزارت نیرو از ۲۴ مجوز ۱۷ مجوز، وزارت راه و شهرسازی از ۸۰ مجوز ۹ مجوز، بانک مرکزی از ۶۹ مجوز ۲۰ مجوز، وزارت ارشاد از ۱۵ مجوز ۳ مجوز و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از ۲ مجوز یکی را نهایی کرده اند، گفت:  سازمان محیط زیست از ۲۶ مجوز، صدا و سیما از ۷ مجوز، وزارت صمت از ۵۱ مجوز، شهرداری تهران از ۱۰ مجوز و سازمان نظام پزشکی از ۶ مجوز هیچ یک را نهایی نکردند.

 

نجابت با بیان اینکه کسانی که می‌خواهند در عرصه گردشگری فعالیت کنند باید بی درد سر و آسان بتوانند مجوز بگیرند، اما اکنون این چنین نیست، افزود: قانونی که اسفند سال گذشته برای تسهیل دریافت مجوز‌ها برای کسب و کار تصویب شد به دلیل اجرا نشدن قانونی در این زمینه بود که از سال ۸۷ تا ۹۹ اجرا نشد.

 

وی با بیان اینکه پس از ۱۸ اسفند برای دستگاه‌هایی که قانون تسهیل صدور مجوز کسب و کار را اجرا نکنند جرم غیر قابل قبول تعریف شده است، گفت: دادستانی بدون شکایت باید ورود کند و برای متخلفان دو ماه تا یک سال حبس پیش بینی شده است.

 

نجابت با بیان اینکه کسی که می‌خواهد وارد فضای کسب و کار شود در هفت خان دریافت مجوز می‌ماند افزود: اگر روند صدور مجوز کسب و کار آسان نشود نظارت بر کار‌های زیرزمینی نیز سخت‌تر خواهد شد.

 

وی با اشاره به اینکه در تبصره ۴ قانون مصوب مجلس، مراجع صدور مجوز حق ندارند در کل فرآیند انجام کار مدارک و استعلامات را به صورت تکراری برای صدور یک عنوان مجوز از متقاضی دریافت کنند، ادامه داد: در تبصره ۶ این قانون نیز آمده است در مورد آن دسته از فعالیت‌های اقتصادی که نیازمند اخذ مجوز از دستگاه‌های متعدد است دستگاه اصلی موضوع فعالیت، وظیفه مدیریت یکپارچه هماهنگی اخذ و تکمیل صدور مجوز را دارد. مجلس شورای اسلامی بر اساس قانون در روند اجرای قانون تسهیل صدور مجوز‌های کسب و کار نظارت دارد.

کد خبر 1150841

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha