رفع نقاط حادثه خیز ۱۵ میلیارد ریال اعتبار می طلبد

مدیر اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شیروان گفت: رفع نقاط حادثه خیز شیروان ۱۵ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.

«حمید جوان» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شیروان اظهارکرد: سه نقطه حادثه خیز شهرستان نیاز به ۱۵ میلیارد ریال اعتبار دارد که از محل اعتبارات راهداری تامین و پیمانکار آن مشخص شده و با مساعد شدن شرایط جوی، تعریض و زیرسازی آن شروع خواهد شد.

 

مدیر اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شیروان خاطرنشان کرد: تاکنون ۱۷ نقطه حادثه خیز در این شهرستان شناسایی شده که از این تعداد ۱۴ نقطه اصلاح شده است.

 

جوان عنوان کرد: نقاط حادثه خیز شهرستان بر اساس شاخص هایی همچون آمار تصادفات و تعداد تلفات در هر دوره ۳ تا ۵ ساله توسط کمیسیون استان بررسی، ایمنی و استاندارد سازی می شود که عملیات اصلاح نقاط پر تصادف شامل تعریض و ایمن سازی محورهای مواصلاتی، نصب گاردریل، نیوجرسی، علائم و تابلوهای انتظامی و انجام خط کشی بوده است.

 

وی با اشاره به رفع نقاط حادثه خیز اضافه کرد: تعداد این نقاط که طی سالیان گذشته شناسایی شده توسط کارشناسان در دست جمع آوری و بررسی است و با اتمام آن می توان آمار را ارائه داد.

 

وی بیان کرد: در ایام تعطیلات روزانه ۱۲ تا ۱۵ هزار خودرو و در سایر روزها ۹ تا ۱۵ هزار خودرو در محورهای شیروان تردد می کنند که پرترددترین محور شیروان- بجنورد است.

 

مدیر اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شیروان گفت: کل راه‌های روستایی شهرستان شیروان اعم از آسفالته، شوسه و خاکی ۹۷۸ کیلومتر است که طی سال‌های گذشته ۴۳۰ کیلومتر راه روستایی آسفالت شده و برای آسفالت ۱۰ کیلومتر تا پایان سال مالی ۱۴۰۰ در شهرستان شیروان برنامه‌ریزی شده است.

 

این شهرستان در مسیر جاده آسیایی به سمت مشهد مقدس ، پس از طی ۶۰ کیلومتر از شهر بجنورد، مرکز خراسان شمالی واقع شده است.

 

کد خبر 1150847

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha