مستطیل قرمز حمایت می شود

مدیرکل حوزه استانداری ایلام از دستور استاندار استان در راستای حمایت از فیلم« مستطیل قرمز» در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری و نکوداشت یاد و خاطره شهدای فوتبال چوار خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام،« ایمان رحیمی پناه» در گفت و گو با خبرنگاران، اظهار کرد: «حسن بهرام نیا» استاندار ایلام دستور حمایت و اکران فیلم سینمایی«مستطیل قرمز» را صادر کرد.

 

مدیرکل حوزه استاندار ایلام گفت: به دنبال فرامین مقام معظم رهبری(مدظله العالی) در دیدار دست اندرکاران کنگره عظیم سرداران و سه هزار شهید استان ایلام مبنی بر ترویج فرهنگ ایثار و شهادت بالاخص ماجرای دردناک حادثه تلخ بمباران مسابقه فوتبال چوار، دکتر «حسن بهرام نیا» استاندار ایلام دستور حمایت و اکران عمومی و گسترده فیلم سینمایی«مستطیل قرمز» را در سطح استان ایلام صادر کرد.

 

 رحیمی پناه با بیان اینکه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت بویژه رویدادهای دوران دفاع مقدس، وظیفه ای همگانی است، افزود: از همه دستگاه های استان انتظار می رود که زمینه را برای اکران این فیلم ارزنده دفاع مقدس که به ماجرای تلخ واقعه دردناک بمباران مسابقه فوتبال چوار پرداخته است، در سطح استان فراهم نمایند تا همه مردم و کارکنان ادارات و خانواده های شان بتوانند این فیلم سینمایی را به راحتی مشاهده کنند و با بخشی از وقایع و حقایق جنگ تحمیلی آشنا شوند.

 

 

وی با اشاره به اینکه استاندار ایلام از طرح های فرهنگی- هنری در همه حوزه‌ها بویژه حوزه ایثار و شهادت حمایت می کند، تصریح کرد: امیدواریم که اکران این فیلم سینمایی با استقبال عمومی در سراسر کشور بویژه در سطح استان ایلام مواجه شود و دیگر هنرمندان نیز برای تهیه و تولید آثار فاخر پای کار بیایند و منویات رهبر فرزانه انقلاب در باره نقش بی بدیل مردم ولایتمدار، مرزدار و شهید پرور استان ایلام در دوران دفاع مقدس را به تصویر بکشند.

 

فیلم سینمایی «مستطیل قرمز» به کارگردانی « حسن و حسین صیدخانی» و تهیه‌کنندگی زنده‌یاد «سیدعلیرضا سجادپور»  بوده که روایتی واقعی از مردم جنگ‌زده و آواره‌ استان ایلام  در اردوگاهی است که تشکیل داده‌اند و به سختی زندگی می‌کنند، اما به هیچ قیمتی حاضر به ترک محل زندگی‌شان نیستند، مردم برای نشاط روحی مسابقه فوتبالی برگزار می‌کنند، اما در دقیقه ۵۵ به ناگاه بازی به دنبال بمباران جنگنده های رژیم بعثی در سال ۶۵ متوقف می‌شود.

 

کسب مدال بلورین و لوح زرین از جشنواره جهانی ficts ایتالیا، برگزیده جشنواره بین المللی مقاومت و کسب دیپلم افتخار و لوح زرین از جشنواره ملی فانوس از جمله افتخارات این فیلم سینمایی است. 

کد خبر 1150854

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha