«بهاراتیا جاناتا» شمشیر را علیه مسلمانان از رو بست/انتشار کاریکاتور موهن علیه مسلمانان هند

صفحه متعلق به حزب حاکم هند، کاریکاتوری برای اعدام مسلمانان منتشر کرد که این مسئله با واکنش گسترده فعالان اجتماعی و حقوقی منجر شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از الجزیره، درپی انتشار کاریکاتور اعدام گروهی از مسلمانان در صفحه حزب حاکم هند بهاراتیا جاناتا(حزب خلق) در ایالت گجرات، کاربران هندی توئیتر، اینستاگرام و فیس بوک در ساعت های گذشته غوغا کردند.

پس از آن، این کاریکاتور از صفحه های حزب حاکم در گجرات حذف شد. روزنامه هندوستان تایمز گزارش داد که با مدیریت توئیتر تماس گرفته و به آن اطلاع دادند که این توئیت حذف شود، زیرا این توئیت با استانداردهای سخنان نفرت انگیز برای توئیتر مغایرت دارد.

 

این روزنامه هندی تاکید کرد که اگرچه که مدیریت میتا مالک فیس بوک و اینستاگرام دخالت در ان را تایید نکرده است، اما این کاریکاتور از حساب های فیس بوک و اینستاگرام حزب حاکم حذف شده است.

 

این عکس همزمان با صدور حکمی که روز جمعه گذشته در محکومیت 38 مسلمان صادر شد، منتشر شد. این افراد متهم به دست داشتن در تعدادی از انفجارها در ایالت گجرات در سال 2009 میلادی بودند.

 

با این حال، این کاریکاتور توسط فعالان به طور گسترده محکوم شد. سنگای جاها، نویسنده هندی با محکوم کردن انتشار این کاریکاتور، نوشت: آیا اینجا هند جدید است؟ همه کسانی که به حزب حاکم هند و رئیس جمهوری نارندرا مودی رای دادند، در از بین بردن دمکراسی سکولار ما سهم دارند.

 

سارال پاتل، فعال هندی نوشت: حزب بهاراتیا جاناتا در ایالت گجرات کمپین خود را برای انتخابات مجلس نمایندگان این بار زود آغاز کرد. حتی پس از گذشت 27 سال از رسیدن به قدرت، تنها شعار «همه مسلمانان را بکشید» را ارایه می دهد.

 

آنیرودا گوها، نویسنده و فعال هندی در توئیتی نوشت: حزب حاکم یک توئیتر غیرقابل قبول منتشر می کند، بنابراین ما دربرابر این مسئله که توئیتر هیچ اقدامی انجام نمی دهد، عصبانی هستیم. اما ما درباره این روش عصبانی هستیم که حزب حاکم به نگاه جهان نسبت به هند و هندی ها به عنوان شهروندانی که از مسلمانان متنفرند و عاشق نسل کشی هستند، بی توجه است. ما رسما آلمان دهه چهل هستیم.

 

زید حامد، افسر و فعال پاکستانی از انتشار این کاریکاتور انتقاد کرد و گفت: صفحه رسمی حزب حاکم آشکارا هندوها را تشویق می کند که همه مسلمانان را به دار آویخته و به صلیب بکشند و اعدام کنند. نارندرا مودی را قصاب گجرات می نامند. اکنون او می خواهد که نسل کشی در کل کشور را تکرار کند.

 

سناء سعید، روزنامه نگار نیز به صفوف فعالان هندی پیوست که این حادثه را محکوم کردند. وی می گوید که گجرات محل کشتار مسلمانان در سال 2002 میلادی ضد مسلمان است که در دوران مودی رخ داد. فاشیسم در هند با همدستی ایالات متحده آمریکا در حال رشد است.

کد خبر 1150862

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha