تکریم مادر روحانی جاویدالاثر«اصغر مدبرنژاد » در طرح ملی سه‌شنبه‌های تکریم

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آران و بیدگل از تکریم مادر شهید روحانی جاویدالاثر «اصغر مدبرنژاد » از شهدای روحانی و هنرمند این شهرستان در طرح ملی سه‌شنبه‌های تکریم خبر داد.

سعید ضابطی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در آران و بیدگل گفت: در راستای دومین مرحله از طرح ملی سه‌شنبه‌های تکریم با عنوان «شکوه مادری»، مراسم تکریم مادر شهید روحانی جاویدالاثر«اصغر مدبرنژاد» از شهدای روحانی و هنرمند این شهرستان برگزار شد.

 

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آران و بیدگل افزود: این مراسم با حضور مسئول کانون بسیج هنرمندان  و مسئول گروه هنری هنرهای نمایشی در منزل شهید والامقام شهید روحانی «اصغر مدبرنژاد » برگزار و از مادر این شهید والامقام تجلیل شد.


ضابطی اضافه کرد: تکریم خانواده شهدا، ترویج فرهنگ ایثار شهادت و ارزش‌های دفاع مقدس است و در این راستا سعی بر این است که ارزش‌های فرهنگی و تربیتی مادران شهدا با سبک تربیتی برگرفته از مکتب اهل بیت(علیهم السالم) با روحیه صبر و ایثاری که همسران شهدا خلق کرده‌اند معرفی شود.

دبیر شورای فرهنگ عمومی شهرستان آران و بیدگل با اشاره به اینکه شهید مدبرنژاد نویسنده متون نمایش شهرستان بود ادامه داد: این شهید هنرمند، سرپرست گروه نمایش و سرود کانون فرهنگی هنری ولایت و بنیانگذار کانون فرهنگی هنری شهید بهشتی مسجد خاتم الانبیاء(ص) شهرستان بود که به صورت مداوم در دوران جنگ تحمیلی حضور  فعالی در جبهه های حق علیه باطل داشت.

 

ضابطی اضافه کرد: شهید مدبرنژاد سرانجام در روز پنجم فروردین سال ۱۳۶۱ دردر عملیات فتح المبین با رمز یا زهرا (س) به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

 

شهرستان آران و بیدگل مفتخر به ۶۸ شهید هنرمند متبحر در رشته های نقاشی، خوشنویسی، تئاتر، تعزیه، نمایش نامه نویسی، صنایع دستی و همچنین در نویسندگی و شعر و ادب است./

کد خبر 1150863

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha