شناسایی و دستگیری عامل ایجاد مزاحمت در فضای مجازی

بهمنی گفت: تلاش کارشناسان پلیس فتا استان هرمزگان فردی که با ایجاد یک صفحه جعلی در شبکه اجتماعی اینستاگرام موجب مزاحمت و سلب آرامش احدی از شهروندان شده بود ، شناسایی و دستگیر شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندرعباس، « احسان بهمنی » در گفتگویی خبری اظهار کرد: در پی شکایت یکی از شهروندان مبنی بر ایجاد مزاحمت اینترنتی توسط شخصی ناشناس در شبکه اجتماعی اینستاگرام برای همسرش، موضوع بصورت ویژه در دستور کار کارشناسان پلیس فتا استان قرار گرفت.

 

وی افزود: با توجه به ارائه مستندات توسط شاکی و با بررسی‌های اولیه و اقدامات تخصصی صورت گرفته توسط تیم کارشناسان پلیس فتا ، مشخص شد متهم با استفاده از بستر شبکه اجتماعی اینستاگرام با ارسال پيام هایی ، مبادرت به مزاحمت و سلب آرامش برای شاکی پرونده در فضاي مجازي کرده است.

 

رئیس پلیس فتا استان هرمزگان با اشاره به شناسایی متهم ، اظهار داشت: کارشناسان پلیس فتا بلافاصله با تشکیل پرونده و با توجه به اظهارات اولیه شاکی ضمن جمع‌آوری مستندات دیجیتال و با استفاده از شیوه‌های فنی و پلیسی متهم را شناسایی ، وی با هماهنگی مقام قضایی وی را در یک عملیات پلیسی به همراه تجهیزات دیجیتالی دستگیر کردند .

 

وی خاطر نشان کرد: متهم دستگیرشده در ابتدا منکر هرگونه مزاحمت برای همسر شاکی شده و با سخنان گمراه کننده قصد فریب پلیس را داشت که با هوشیاری کارشناسان پلیس فتا و روبه‌رو شدن با اسناد و مدارک جرم و دلایل دیجیتال انکارناپذیر موجود به ناچار لب به اعتراف گشود و معترف شد که در شبکه اجتماعي اینستاگرام قصد ارتباط و دوستي با شاکي را داشتم اما وقتی با پاسخ منفي وی مواجه شدم، اقدام به ایجاد مزاحمت برای وی کردم.

 

بهمنی با اشاره به پرونده‌های متعددی که با موضوع مزاحمت اینترنتی تشکیل می‌گردد، به عموم شهروندان و کاربران فضای مجازی توصیه کرد: به هیچ وجه اختلافات شخصی و خانوادگی را به فضای مجازی نکشانند و در صورت بروز هرگونه مشکلات خانوادگی سعی کنند با راهنمایی و کمک گرفتن از مراکز مشاوره فعال در استان بویژه مرکز مشاوره و ارامش فرماندهی انتظامی استان واقع در ضلع شمالی مصلی بندرعباس نسبت به حل مشکلات خود اقدام کنند.

 

رئیس پلیس فتا استان هرمزگان با بیان این که متاسفانه برخی زوج های جوان با بیان نمودن اختلافات زناشویی خود در فضای سایبر به دنبال جبران شکست‌ها و ناکامی‌های خود هستند، اظهار داشت : قطعا این‌گونه رفتارها نه تنها مشکلات آنها را مرتفع نمی‌کند بلکه وضعیت آنها را گاها غیرقابل جبران و سخت‌تر می‌کند و این رابدانند که فضای مجازی و شیکه های اجتماعی محل مناسبی برای اینگونه اقدامات نیست.

 

وی در پایان به شهروندان توصیه کرد: در صورت بروز مشکل و مواجهه با جرائم رایانه‌ای می‌توانند با مراجعه به پلیس فتا از مشاوره‌ها و راهنمایی‌های کارشناسان این پلیس در جهت رفع مشکلات احتمالی استفاده کرده و یا با مراجعه به سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir و یا با شماره تماس 096380 درخواست خود را ثبت کند.

 

 

 

 

 

 

کد خبر 1150885

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha