اعتیاد به مواد مخدر نوعی خودکشی تدریجی است

حجت الاسلام مدبر گفت: از آنجا که اعتیاد به مواد مخدر و مصرف آن در حقیقت مسموم کردن تدریجی بدن است نوعی خودکشی محسوب می شود.

حجت الاسلام «محمدحسین مدبر» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در جهرم، گفت: هر چند شناخت و مقابله با تمامی آسیب های اجتماعی از ظرافت و پیچدگی خاصی برخوردار است اما شاید بتوان ادعا کرد که هیچکدام از آنها به پیچیدگی اعتیاد، در اوضاع و احوال کنونی جامعه بشری نباشد.

 

امام جمعه جهرم با اشاره به اینکه استفاده نابه جا و اعتیاد به مواد مخدر بلای خانمان برانداز و آتش هستی سوز جوامع بشری است، افزود: این آتش تا کنون صدها میلیون انسان را در کام خود فرو برده و صدماتی بر پیکره جوامع انسانی وارد کرده است که هیچگاه قابل جبران نیست.

 

وی ادامه داد: برای خاموش کردن یا کم کردن گستره این آتش، اقدامات شایسته و تلاش های فراوانی صورت گرفته اما متاسفانه روز به روز دامنه آن گسترده تر شده است.

 

حجت الاسلام مدبر بیان کرد:  مکتب اسلام چونان سایر مکاتب آسمانی برای هدایت بشریت و تامین سعادت فردی، اجتماعی، دنیوی و اخروی انسان ها، احکام و دستوراتی را ارائه کرده است.

 

به گفته وی، معتقدین به اصول این مکتب چون مطمئن هستند که این دستورات از دریای بیکران حکمت، علم و کمال الهی نشات گرفته و پیامبری معصوم و امین و جانشینانی پاک و بصیر آن دستورات را بازگو و تبیین کرده اند، اطمینان دارند که در ورای هر دستوری، حکمتی نهفته و پیامد هر امری از اوامر، چیزی جز خیر و صلاح آدمی نیست.

 

امام جمعه جهرم خاطرنشان کرد: مسلمانان این درس را به خوبی فرا گرفته اند که خداوند به هیچ چیز امر نکرده مگر اینکه در آن مصلحت فردی یا اخروی و دنیوی، وجود داشته و از هیچ عملی انسان را نهی نکرده مگر اینکه در آن فساد و تباهی بوده و یا مانه رشد و تعالی انسان می شده است.

 

وی عنوان کرد: خداوند می فرماید «هر آنچه را که برای سعادت و هدایت شما انسان ها لازم بوده است در این کتاب قرآن جمع کرده و در این راستا چیزی را فروگذار نکرده ایم».

 

حجت الاسلام مدبر با اشاره به آیه 195 سوره «بقره» (با دستان خود خودتان را در ورطه هلاکت و نابودی نیفکنید)، گفت: بر اساس این آیه قرآن، خداوند به بندگانش توصیه می فرماید که مبادا دست به کاری بزنید که نتیجه و عاقبت آن چیزی جز نابودی شما نیست.

 

وی با اشاره به اینکه اعتیاد به مواد مخدر قدم گذاردن در راهی بوده که نهایتش دره هلاکت و نابودی است، گفت: از آنجا که اعتیاد به مواد مخدر و مصرف آن در حقیقت مسموم کردن تدریجی بدن است نوعی خودکشی محسوب می شود.

 

امام جمعه جهرم اعتیاد به مواد مخدر را خودکشی تدریجی عنوان کرد و اظهار داشت: اعتیاد در واقع نوشیدن جرعه جرعه یک جام زهر است مسمومیتی که پس از مدت ها منجر به مرگ انسان می شود.

 

کد خبر 1150906

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha