کمبود روحانی در برخی مناطق شهرستان خوسف

ابراهیمی از فعالیت ۲۷۷ حلقه صالحین در خوسف خبر داد و گفت: در این شهرستان ۱۴۰ مسجد وجود دارد که خلأ وجود روحانی در برخی مناطق احساس می شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بیرجند، سرهنگ«حمید ابراهیمی» امروز (۴ اسفند) در دیدار با سرمربیان حلقه های صالحین شهرستان خوسف اظهار کرد: در سطح این شهرستان سه حوزه محلات و یک حوزه اقشاری وجود دارد که ۲۲۰ حلقه صالحین، ۵۲ حلقه سرگروه ها و چهار حلقه مربیان و یک حلقه سرمربیان فعالیت می کنند.

 

فرمانده ناحیه مقاومت سپاه شهرستان خوسف با اشاره به اینکه پالایش مربیان و سرگروه های شروع شده است، گفت: از ائمه جمعه و جماعت به عنوان مریبان حلقه های صالحین استفاده می شود که ۹۰ درصد مربیان صالحین از روحانیون هستند.

 

وی ادامه داد: تقدیر از مربیان صالحین در نماز جمعه، نظارت مستمر بر حلقه های صالحین، ایجاد ۴۰ کانال و گروه در حوزه ها و پایگاه های مقاومت توسط مربیان و سرمربیان، همکاری با حوزه دانش آموزی و اجرای برنامه های تربیتی در مدارس، پیگیری طرح شهید بهنام محمدی در مدارس و اجرای جشن تکلیف دانش آموزان، تعامل با دارالقرآن شهرستان، برگزاری اردوی جهادی قرآنی در مناطق آسیب پذیر، برگزاری دوره بینش مطهر ویژه خواهران و همکاری با حوزه علمیه خواهران برای برنامه های تربیتی صالحین از برناهه های اجرای شده در سال جاری بوده است.

 

ابراهیمی افزود: همچنین برگزاری مسابقه طرح اندیشه اسلامی در قرآن با نکات تفسیری در فضای مجازی و تشکیل جلسه با مسئله طرح تببین منظومه فکری مقام معظم رهبری برگزاری مستمر قرارگاه صالحین و اعزام مشاور خانواده و سبک زندگی به روستاها انجام شده است.

 

فرمانده ناحیه مقاومت سپاه شهرستان خوسف به بعضی از مشکلات شهرستان اشاره و تصریح کرد: مهارت جوانان روستا و کمبود جوان نیرومند و توانمند در برخی روستاها برای برنامه های تربیتی ما را دچار چالش می کند و همچنین حوزه علمیه برادران وجود ندارد.

 

وی با اشاره به در ۱۳ مسجد شهرستان به صورت مستمر نماز جماعت برگزاری می شود، افزود: اما در شهرستان ۱۴۰ مسجد وجود دارد که خلأ وجود روحانی در برخی مناطق احساس می شود.

کد خبر 1150945

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha