اعزام نخستین گروه زائران همدانی ۲۴ اسفند به عتبات عالیات

ساغرچی با اعلام پیش ثبت نام عتبات عالیات عراق گفت: متقاضیان تشرف به عتبات تا (۶ اسفند) جهت انجام پیش ثبت نام به سامانه (http://atabat.haj.ir) و یا به دفاتر و شرکت‌های خدمات زیارتی در سطح استان مراجعه کنند.

«محسن ساغرچی» در گفت و گو با خبرنگار شبستان در همدان گفت:  پیش ثبت‌نام عتبات عالیات از روز شنبه ۳۰ بهمن ماه آغاز شده که تاکنون بیش از ۹۰۰ نفر پیش ثبت‌نام انجام داده‌اند و تا پایان روز جمعه ۶ اسفند ماه ادامه دارد.

 

مدیر حج و زیارت استان همدان تاریخ اعزام عتبات نورزی را ۲۴ اسفندماه ۱۴۰۰ تا ۸ فروردین ۱۴۰۱ عنوان کرد وافزود: ظرفیت اعزام نوروزی بر اساس بسته‌های زیارتی که توسط دفاتر تدارک دیده می‌شود تعیین می‌شود.

 

وی  ادامه داد: در صورت تقاضای بیشتر از ظرفیت ایجاد شده، اولویت تشرف از طریق قرعه‌کشی متقاضیان مشخص می‌شود که اعلام نتیجه قرعه‌کشی برای ثبت‌نام نهایی روز ۹ اسفندماه است.

 

وی با بیان اینکه تمام زائرانی که با کاروان‌های تحت نظارت سازمان حج و زیارت به عتبات عالیات اعزام می‌شوند مشمول بیمه خواهند بود افزود: هزینه بیمه، خدمات درمانی و امنیت در بسته‌های زیارتی وجود دارد و سازمان نیز نظارت کامل دارد.

 

ساغرچی یکی از دلایل تفاوت قیمت زائران تحت نظارت سازمان حج و زیارت با زائران کاروان‌های آزاد را مربوط به بیمه کامل، خدمات درمانی، امنیت و خدمات دقیق اجرایی دانست و گفت: خوشبختانه این مهم در کاروان‌های تحت نظارت سازمان مورد توجه قرار دارد.

 

وی در خصوص شرایط بیمه‌ای زائران عتبات بیان کرد: قرارداد بیمه زائران عتبات عالیات برای فوت به هر علت ۵۰۰ میلیون ریال، برای فوت در اثر حادثه ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال، برای هزینه بیمارستانی تا سقف ۵۰۰ میلیون ریال، برای هزینه درمان سرپایی تا سقف ۵۰ میلیون ریال، برای نقص عضو دائم(کلی و جزیی) تا سقف سه میلیارد ریال، برای خسارت بار زائر در هنگام رفت تا سقف ۵ میلیون ریال و برای خسارت بار زائر در هنگام برگشت تا سقف ۱۵ میلیون ریال پرداخت خواهد کرد.

 

مدیر حج و زیارت استان همدان تصریح کرد: سلامت، عزت، کرامت و امنیت زائران مهمترین دغدغه سازمان حج و زیارت است و در این جهت از همه تلاش خود را خواهد داشت.

کد خبر 1150948

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha