آنالیز شگفتی‌های مغز در «چرخ»

صدمین قسمت فصل هشتم «چرخ» به بررسی اهمیت آگاهی از مغز اختصاص دارد. این برنامه ساعت ۱۹ امروز، چهار‌شنبه ۴ اسفند ۱۴۰۰ از شبکه‌ی چهار پخش می‌شود.


به گزارش خبرگزاری شبستان و به نقل از روابط عمومی شبکه چهار سیما، در بخش‌ «تازه‌ها» کسری کریمی‌طار و امیر گلخانی، دو کارشناس بازی‌های ویدئویی، جذاب‌ترین و بهترین بازی‌های ویدئویی این روزها را معرفی خواهند کرد. 


در بخش دیگری از «چرخ»، پویا پاک‌نژاد، دانش آموخته‌ی علوم شناختی با دکتر محمدتقی جغتایی، استاد دانشگاه علوم پزشکی ایران و دبیر کمیته‌ی علمی هفته‌ی آگاهی از مغز  درباره‌ی اهمیت آگاهی از مغز گفت‌وگو می‌کند. این گفت‌وگو در آستانه‌ی «هفته‌ی آگاهی از مغز» انجام می‌شود؛ یک کمپین جهانی برای ایجاد و ارتقای علاقه‌مندی عمومی و حمایت از مطالعات مغز که هر سال در ماه مارس برگزار می‌شود. مشارکت‌کنندگان در این کمپین با انجام فعالیت‌های ابتکاری خود سعی می‌کنند شگفتی‌های مغز و اثرات عمیق علوم این حوزه را در زندگی روزمره‌ي ما نشان بدهند. برگزاری این رویداد در کشور ما از سال ۱۳۹۴، با حمایت‌های ستاد توسعه‌ی علوم و فناوری‌های شناختی آغاز شده است و هر سال با همکاری مراکز و نهادها از جمله آزمایشگاه ملی نقشه‌برداری مغز در نقاط مختلف کشور برگزار می‌شود. در هفته‌ی آگاهی از مغز تلاش می‌شود تا با استفاده از تمامی راه‌ها و بهره‌گیری از ظرفیت‌ها و امکانات موجود، سطح دانش و اطلاع از توانایی‌های مغز و همچنین راه‌‌های جلوگیری از کاهش توانایی‌های مغز در بین اقشار مختلف مردم جامعه افزایش پیدا کند. در بخش دیگری از این قسمت «چرخ» گفت‌وگوی حافظ آهی با دکتر علی‌محمد صنعتی، رئیس پژوهشکده‌ی خلیج فارس و عضو هیئت علمی گروه محیط زیست دانشگاه خلیج فارس روی آنتن خواهد رفت.


فصل هشتم مجله‌ی تصویری «چرخ» مهم‌ترین رویدادهای علم و فناوری و مسائل روزمره‌ی زندگی را با نگاهی تخصصی و به‌زبانی ساده و با حضور مسئولان، کارشناسان، اساتید دانشگاه و نخبگان بررسی و واکاوی می‌کند. 


«چرخ» چهار روز در هفته، از یکشنبه تا چهارشنبه، از ساعت 19 به‌صورت زنده و به مدت ۵۰ دقیقه از شبکه‌ی چهار سیما پخش می‌شود. مجری «چرخ» محمدرضا مقدسیان است و محمد جباری سردبیری برنامه و الهه بهبودی تهیه‌کنندگی «چرخ» را بر عهده دارند.
 

کد خبر 1150971

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha