آیین اسلام با دعوت و ارشاد درست، موعظه صحیح و با گفتمان و جدال منطقی انتشار یافته است

ماموستا قادری گفت: آیین اسلام با دعوت و ارشاد درست و موعظۀ صحیح و حَسَن و پسند و با گفتمان و جدال منطقی انتشار یافته است، و وظیفۀ ما محراب نشینان این است هشیار باشیم زیرا پیامبر ما به کسی دشنام نداده و لعن نفرستاده و به هیچ‌کس تهمت نزده است.

ماموستا ملا قادر قادری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در کرمانشاه گفت: آیین اسلام آخرین دین و آیین و منهجی است که خدای تبارک‌وتعالی برای حیات انسان‌ها تا آخرین لحظات عمرشان فرستاده است و برای لحظه‌لحظۀ زندگی بنی‌آدم اعم از شادی و غم و جنگ و صلح  برنامه دارد.

 

امام جمعه پاوه با بیان اینکه خداوند متعال که قرآن کریم را نازل فرموده، شیوه تبلیغ را به پیامبر و فرستادۀ خود یاد داده است که چگونه دین را معرفی و با مردم برخورد نماید، افزود:  ما هم که در محراب و جای وی نشسته‌ایم و موعظه می‌کنیم اگر نمی‌توانیم صددرصد مثل پیامبر بزرگوار باشیم حداقل ۵۰٪ مثل ایشان باشیم؛ اگر این‌گونه نباشیم ضرر ما به دین بیش از منفعت است.

 

 

وی خاطر نشان کرد: ۱۵ قرن از عمر آیین مبارک اسلام گذشته است، در طول این ۱۵ قرن اگر این آیین توفیق داشته و پیروز شده و از شبه‌جزیرۀ عربستان به ایران و ترکیه و آفریقا و اروپا و امریکا و ویتنام آخرین مرز شرقی رسیده، دلیل آن تبلیغ درست و صحیح بوده است و مژده پیامبر اسلام هم تحقق یافته است که می‌فرماید: «لا يَبقى عَلى ظَهرِ الأرضِ بَيتٌ مَدَرٌ و لا وَبَرٌ إلاّ أدخَلَهُ اللّهُ الإسلامِ» پیامبر اسلام در روزی که محاصره شده بود، به یارانش فرمود: دل‌خوش باشید زیرا پیام دین به سرتاسر دنیا خواهد رسید و هیچ چهاردیواری و خیمه و چادری نیست الا مگر به آن پیام دین اسلام رسیده باشد.

 

 

ماموستا قادری تصریح کرد: قرآن کریم به پیامبر اسلام که معصوم بوده است، می‌فرماید: «ادْعُ إِلَىٰ سَبِيلِ رَبِّكَ بِالْحِكْمَةِ وَالْمَوْعِظَةِ الْحَسَنَةِ وَجَادِلْهُمْ بِالَّتِي هِيَ أَحْسَنُ» دعوت به دین باید با حکمت و درست و آرام و متواضعانه باشد و گفتمان شما با مخالفان دین باید آرام باشد و درست گام بردارید. هرچند ممکن است مخالفین با شما جدال نماید اما شما ادای تکلیف کنید.

 

 

امام جمعه پاوه گفت: موعظه دو قسمت است: حسنه و سیئه؛ بعضی از ماموستایان محترمانه موعظه می‌کنند که موعظۀ حسنه است اما بعضی دیگر تحت تأثیر جو و اطرافیان خود قرار می‌گیرند و سخن آن‌ها زیاد پسند نیست و به جامعه ضرر می‌رساند.

 

کد خبر 1151016

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha