رونمایی از سامانه «مبنا» حوزه های علمیه خواهران

سامانه «مبنا»؛ برنامه ریزی، بودجه و ارزیابی حوزه های علمیه خواهران رونمایی شد.

​به گزارش خبرگزاری شبستان، «محمدعلی شهیدی» در جلسه شورای راهبری حوزه‌های علمیه خواهران که در سالن شهید سلیمانی این مرکز برگزار شد، از رونمایی سامانه «مبنا»؛ برنامه ریزی، بودجه و ارزیابی حوزه های علمیه خواهران خبر داد و اظهار داشت: لازم است امر برنامه‌ریزی سالانه برای بخش‌های مختلف مرکز، مدیریت‌های استانی، واحدهای علمی ـ تربیتی  و واحدهای تابعه مانند مرکز تحقیقات زن و خانواده و ... در یک فرآیند صحیح و به‌موقع انجام شود.

وی با بیان این که لازمه صحیح بودن، توجه دقیق به روش‌های علمی و لازمه دقیق بودن، استفاده از بستری جدید برای دریافت پیشنهاد برنامه ‌و بودجه است، افزود: در همین راستا با خریداری و پیاده‌سازی سامانه مبنا(برنامه‌ریزی، بودجه و ارزیابی)، فرآیند برنامه‌ریزی در سازمان و اخذ برنامه از واحدهای تابعه و مدیریت‌های استانی و ستاد مرکز، بر بستر این سامانه صورت خواهد گرفت.

رئیس اداره برنامه ریزی اجرایی حوزه های علمیه خواهران ادامه داد: با توجه به محدودیت زمانی، در اولین قدم، دریافت پیشنهاد برنامه و بودجه از ستاد مرکز با استفاده از این سامانه آغاز شده است.

وی با اشاره به ویژگی‌های این سامانه، خاطرنشان کرد: «سرعت‌بخشی به فرآیند پیشنهاد، بررسی و ابلاغ برنامه ‌و بودجه»، «امکان نمایش برنامه‌های در حال تصویب، مصوب‌شده هر بخش و برنامه‌های دارای اهمیت و مشترک»، «امکان نمایش بودجه مصوب به تفکیک امر» و «امکان نمایش پیشرفت برنامه‌های مصوب، دارای اهمیت و مشترک» برخی از ویژگی های این سامانه است.

آقای شهیدی، «امکان گزارش‌گیری پیشرفته»، «سهل‌الوصول نمودن فرآیندهای چهارگانه بودجه شامل: پیشنهاد، تصویب، تخصیص و نظارت و عملکرد»، «سهل‌الوصول نمودن دسترسی مخاطبین به اطلاعات برنامه و بودجه»، «افزایش شفافیت مالی در سازمان»، «امکان دسترسی بر عملکرد لحظه‌ای ردیف برنامه‌های مصوب» و «امکان اتصال و فراخوانی اطلاعات از سایر سامانه‌های مرکز» را از دیگر ویژگی های این سامانه عنوان کرد.

 

کد خبر 1151046

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha