طرح ۵۷ هکتاری بازآفرینی بافت‌ های تاریخی و فرسوده اطراف حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) است

طاهری گفت: برای رفع عقب ‌ماندگی‌های شهر شیراز باید جهادی کار کرد و طرح توسعه ۵۷ هکتاری حرم در واقع طرح بازآفرینی بافت‌ های تاریخی و فرسوده اطراف حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «مهدی طاهری»، امروز (چهارشنبه 4 اسفند) در نشست خبری با اصحاب رسانه که در سالن کمیسیون های شورای اسلامی شهر شیراز برگزار شد، گفت: سند بودجه از مهمترین مصوبات شوراست و  میثاق ‌نامه میان نمایندگان مردم و شهرداری به عنوان دستگاه اجرایی به شمار می رود.

رئیس شورای اسلامی شهر شیراز افزود: از آنجا که سند بودجه باید به تایید فرماندار و استاندار برسد، شهرداری باید با سرعت بیشتری عمل ‌می ‌کرد.

وی اضافه کرد: مکانیزم و ساختار تنظیم سند بودجه باید به شکلی باشد که سند بودجه در فرصت مناسب بررسی شود و باید دیپلماسی میان دستگاه ‌ها و ارگان ‌ها فارغ از نگاه‌ های سیاسی باشد.

طاهری تاکید کرد: از فرمانداری شیراز تقاضا می ‌کنم که همه نگاه به سمت منافع مردم و شهر باشد و تصمیم‌ گیری به شکلی شود که شائبه سیاسی کاری پیش نیاید.

رئیس شورای اسلامی شهر شیراز درباره املاک نیز شهرداری گفت: سامانه املاک وجود دارد اما سامانه ارتباطی با سایر بانک‌های اطلاعاتی شهرداری نیست و ایجاد این ارتباط در دستور کار قرار دارد و برای رفع عقب ‌ماندگی‌های شهر شیراز باید جهادی کار کرد.

وی ادامه داد: طرح توسعه ۵۷ هکتاری حرم  در واقع طرح بازآفرینی بافت‌ های تاریخی و فرسوده اطراف حرم مطهر است.

طاهری اضافه کرد: حرم مطهر در شیراز فضای کافی دارد و باید بازآفرینی و احیا به انجام برسد که نباید تفسیر غلطی به معنای تخریب در خصوص آن صورت بگیرد و تقاضا دارم که آدرس این ۲۰۰ خانه را نشان دهند، سندی ارائه دهند که امضای مسئولان برای تخریب این ۲۰۰ خانه وجود داشته باشند.

وی تصریح کرد: بافت تاریخی شیراز میراث و شناسنامه ماست و هیچ کس شناسنامه خود را خراب نمی‌ کند و این اعتراض را ما نیز داریم که در بین 2حرم مطهر، پاساژ و مرکز خرید ایجاد و این تلقی شده که توسعه حرم همین‌ هاست.

طاهری افزود: آنچه تخریب شده بافت فرسوده است و طرح بین 2 حرم نیست بلکه از مجموعه «غدیر» تا حرم مطهر حضرت «سید تاج‌ الدین غریب (ع)» را شامل می‌ شود زیرا معتقدیم باید مجموعه بافت احیا شود.

وی تاکید کرد: برخی از موضوعات مانند بافت تاریخی، حساسیت‌ های بین ‌المللی دارد و باید شفاف بحث شود و به مردم شفاف اطلاع ‌رسانی کرد.

کد خبر 1151053

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha