تزریق اعتبار به پروژه‌های اولویت‌دار گیلان/ آماده‌سازی پروژه راه آهن تا سال ۱۴۰۱

عباسی ضمن تاکید بر لزوم تزریق اعتبارات به پروژه‌های اولویت‌دار گیلان از نحوه کار پیمانکاران پروژه‌ها در استان شدیدا انتقاد کرد و گفت: انتظار دارم دو پروژه راه آهن گیلان و آزاد راه قزوین-رشت تا سال ۱۴۰۱ به اتمام برسند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، «اسدالله عباسی» امروز (چهار‌شنبه، ۴اسفند) در جلسه‌ ستاد مصوبات سفر رئیس‌جمهور به استان گیلان اظهار داشت: انتظار دارم فرآیند تخصیص اعتبارات مصوبات سفر رئیس جمهور با تعامل ادارات کل گیلان و بر اساس نیازهای اولویت‌دار دستگاه‌ها تزریق شود.

 

استاندار گیلان رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی توسط همه دستگاه ها به ویژه در خلال برگزاری جلسات استانداری را خواستار شد و افزود: باید با تعامل و مشارکت با یکدیگر کمک کنیم تا روند شیوع بیماری در کشور و استان گیلان نزولی شود.

 

عباسی با بیان اینکه تزریق ۹۰۰ میلیارد تومان اعتبارات مصوبات سفر در دو مرحله مورد موافقت قرار گرفته است تصریح کرد: در بخش فاضلاب رشت، رودخانه های گوهررود و زرجوب و جلوگیری از ورود فاضلاب بیمارستانها و زندان لاکان اعتبارات جداگانه ای در نظر گرفته شده است.

 

نماینده عالی دولت در استان گیلان تخصیص اعتبار به پروژه‌های اولویت دار استان را خواستار شد و اضافه کرد: انتظار داریم دو پروژه آزاد راه و راه آهن در سال ۱۴۰۱ به اتمام برسد بنابراین اعتبارات لازم باید به مقدار مکفی به این دو پروژه اولویت دار تزریق شود. 

 

وی با تاکید بر اینکه اعتبارات بودجه سال ۱۴۰۰ هنوز تخصیص پیدا نکرده و روند آن تا بهار سال آینده ادامه دارد گفت: بدون شک سفر رییس جمهور به کشورهای منطقه دارای برکات و اثرات بسیار خوبی خواهد بود و گشایش های اقتصادی و اعتباری را به همراه می‌آورد.

 

استاندار گیلان تزریق اعتبار به سدهای دیورش و پلرود و پروژه‌های جلوگیری از تنش آبی در گیلان را نیز مهم ذکر کرد و افزود: تمام دستگاه ها باید تا قبل عید فعالیت داشته باشند و با پیگیری کارها منابع لازم را به پروژه‌ها تخصیص دهند.

 

عباسی با تاکید بر اینکه دستگاه ها و ادارات اجرایی گیلان باید موانع اجرای پروژه ها را شناسایی و برطرف کنند عنوان کرد: انتظار دارم به گونه ای عمل شود تا اعتبارات در جای خود مصرف شوند و از حیف و میل منابع جلوگیری به عمل آید.

 

وی با بیان اینکه شیوه کار کردن هیچکدام از پیمانکاران پروژه‌ها در گیلان مورد قبولش نیست تصریح کرد: دستگاه ها و ادارات کل باید پیمانکاران را فراخوان کرده تا پس از تعهدی که به استانداری گیلان میدهند فرایند تزریق اعتبارات انجام شود.

 

استاندار گیلان ضمن انتقاد از تخصیص تنها ۵۰ میلیارد تومان اعتبار برای راه آهن گیلان و ۵۰ میلیارد تومان برای آزار راه رشت-قزوین این اعتبارات را بسیار ناچیز خواند و افزود: این دو پروژه برای ما بسیار حائز اهمیت هستند و بنده به عنوان استاندار گیلان این نحوه تخصیص اعتبارات را قبول ندارم.

 

عباسی انعطاف پذیر بودن فرایند تخصیص اعتبار اعتبارات مصوبات سفر رییس جمهور به گیلان را خواستار شد و خاطرنشان کرد: تاکنون زمان بسیار زیادی را برای اجرای پروژه ها از دست دادیم و انتظار دارم فرآیند تخصیص اعتبارات بیش از این طولانی نشود.

کد خبر 1151062

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha