گلایه مندی نماینده ولی فقیه درمازندران برای  حمایت از واردات نهاده دامی به جای تولید داخل

حجت الاسلام محمدی لائینی گفت: متاسفانه شاهد حمایت از واردات نهاده های دامی به جای تولید داخل هستیم که شرایط سخت و نزدیک به غیر ممکنی برای تولید و خودکفایی ایجاد کرده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری، حجت الاسلام والمسلمین«محمدباقر محمدی لائینی» امروز(۴اسفند) در نشست باحجت الاسلام«حسین قبادی» نماینده ولی فقیه در سازمان تعاون روستایی کشور اظهار کرد: روستاها برای ما بسیار مهم است، از آنجایی که محوریت اقتصاد در گذشته براساس روستاها شکل گرفته بود انتظار داریم تولید روستامحور کم‌فروغ نشده و تقویت شود.

 

نماینده ولی فقیه در مازندران افزود: مهاجرت روستاییان به حاشینه‌نشینی شهرها منتهی شده است در نتیجه باید با شرایط سخت اقتصادی و معیشتی زندگی کنند که منجر به ایجاد آسیب‌های فرهنگی و جرم‌خیزشدن مناطق می‌شود.

 

حجت الاسلام محمدی لائینی با بیان اینکه باید به اصل احیای روستاها برگردیم بر لزوم توجه به اشتغال در روستا تاکید کرد و گفت: شرکت تعاونی روستایی ماموریت خرید و توزیع محصولات را دارد نه مسئولیت تقویت تولید، حال اگر در زمینه تولید روستا کار کند تا روستاها زنده شوند خوب است.

 

وی عنوان کرد: متاسفانه سیاست‌های حمایتی از روستانشینان جواب نمی دهد، در بحث خوراک و سهمیه دامی جای تعجب دارد برای یک گاو ۶ کیلو سبوس درنظر می‌گیرند! تازه بسیاری از این نهاده‌ها فاسد هم می‌شود.

 

امام جمعه ساری با اعلام اینکه ۹۰ درصد از نهاده‌های دامی ما وارداتی هستند، اضافه کرد: با اینکه در تولید محصولات کشاورزی موفق هستیم در صادرات توفیقی نداریم و در نهاده‌های دامی هم وابسته هستیم که خوب نیست، هزینه واردات را اگر برای احیای تولید در روستاها درنظر بگیریم بهتر است.

 

وی اظهار کرد: در بندر امیرآباد ۴۰۰ هزار تن نهاده دامی فاسد شد که رئیس کل دادگستری نیز از آنجا بازدید به‌عمل آورده بود این نشان‌دهنده این است که برنامه درستی وجود ندارد، باید رشد دامداری و کشاورزی را جدی بگیریم تا اوضاع معیشتی مردم بهبود پیدا کند.

 

حجت الاسلام محمدی لائینی عنوان کرد: شغل روستاهای کوهستانی ما از گذشته تاکنون دامداری بود، کشاورزی آنجا خیلی جواب نمی‌دهد، دامداران شرایط خوبی ندارند، مهاجرت‌ها توزیع را مشکل کرده است و اعتراضاتی در این زمینه‌ها وجود دارد که امیدواریم در دولت جدید شاهد رونق در بخش روستاها باشیم.

 

نماینده ولی فقیه در مازندران اذعان کرد: امیدواریم مشکلات این ۸ درصد جمعیت تحت پوشش تعاونی روستایی در دولت جدید به حداقل برسد، که نسبتا جمعیت قابل توجهی است.

کد خبر 1151072

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha