فرهنگ نیکوکاری موجود در کشور باید به آیینه ادبی عرضه شود

حجت الاسلام خانمحمدی با اشاره به بهره گیری از ظرفیت شاعران و فرهیختگان در نخستین جشنواره ملی شعر نیکوکاری؛ اظهار کرد: هر چه مفاخر ملی یک کشور پشت یک حرکت هنری باشند، ارزنده تر خواهد بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛ حجت الاسلام محمدمهدی خانمحمدی، عصر چهارشنبه( ۴ اسفند) در دومین محفل شعرخوانی از سری محافل نخستین جشنواره ملی شعر نیکوکاری که با حضور جمعی از شاعران در موزه هنرهای معاصر صنعتی برگزار شد؛ گفت: این جشنواره بهمن ماه در حوزه هنری انقلاب اسلامی به صورت رسمی آغاز به کار کرد.

 

 

 

 

دبیر نخستین جشنواره ملی شعر نیکوکاری افزود: پس از برگزاری نخستین محفل شعرخوانی در قم؛ دومین محفل به دلیل سابقه فرهنگی و تمدنی و اساتید بزرگ شعر در کرمان برگزار می شود.

 

 



وی هدف اصلی این جشنواره را گسترش دغدغه نیکوکاری به ویژه با توجه به بیماری کرونا و تنگناهای اقتصادی دانست و ابراز امیدواری کرد: جشنواره شعر نیکوکاری در آینده به عنوان یک جریان ادبی شکل بگیرد.
 

 


 
خانمحمدی با اشاره به بهره گیری از ظرفیت شاعران و فرهیختگان در این رویداد؛ اظهار کرد: هر چه مفاخر ملی یک کشور پشتیبان یک حرکت هنری باشند، ارزنده تر خواهد بود.

 

 




وی خاطرنشان کرد: فرهنگ ما با نیکوکاری آمیخته است و باید به این نکته توجه کنیم مردم در صحنه های مختلف اعم از سیل و زلزله و... وارد عرصه شدند و هر جور توانستند تلاش کردند اما این فرهنگ موجود باید به آیینه ادبی عرضه شود تا ماندگار باشد.
 

 

 


دبیر نخستین جشنواره ملی شعر نیکوکاری تاکید کرد: در شرایط کنونی اقتصادی نیاز است مردم با هم همدل باشند و باید این فرهنگ را گسترش داد و با توجه به سبقه و کارکرد شعر  و تاکید رهبری در این باره؛ شعر زمینه ای دارد که می تواند فرهنگسازی موثری را انجام بدهد.

 

 




وی گفت: مصادیق مختلفی از جمله کودکان کار، آسیب های اجتماعی و مصادیق قرآنی و روایی را در جشنواره لحاظ کردیم‌.

 

 

 

در این محفل  که با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد؛ جمعی از شاعران کرمانی به شعرخوانی پرداختند.

کد خبر 1151074

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha