تیم‌های سلامت محور گیلان در ورودی شهرها مستقر می شوند

غلامی با تاکید بر اینکه ۱۶ شعبه و ۲۸ پایگاه ثابت و موقت امداد و نجات گیلان در طرح نوروزی مشارکت می‌کنند گفت: تیم‌های سلامت محور جمعیت هلال احمر گیلان در طرح نوروزی در ورودی تمام شهرهای استان مستقر می‌شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، «سیاوش غلامی» امروز (چهار‌شنبه، ۴ اسفند) در جلسه‌ ستاد تسهیلات سفر که در استانداری گیلان برگزار شد اظهار داشت: تیم‌های سلامت محور جمعیت هلال احمر گیلان در طرح نوروزی در ورودی تمام شهرهای استان مستقر می‌شوند.

 

مدیرعامل جمعیت هلال احمر گیلان با بیان اینکه طرح ایمنی و سلامت این نهاد شامل واکسیناسیون و استفاده از ماسک در چهار محور اجرایی می‌شود تصریح کرد: ۱۶ شعبه و ۲۸ پایگاه ثابت و موقت امداد و نجات گیلان در طرح نوروزی جمعیت هلال احمر مشارکت می‌کنند.

 

غلامی مشارکت ۲۲۰ نفر از امدادگران جمعیت هلال احمر در خلال اجرای طرح نوروزی را مورد تاکید قرار داد و اضافه کرد: در طرح نوروزی جمعیت هلال احمر گیلان از ظرفیت ۵۶ خودروی عملیات، آمبولانس، ست نجات و موتورسیکلت استفاده می‌کنیم.

 

وی بهره‌مندی از ظرفیت خانه‌های هلال در طرح نوروزی جمعیت هلال احمر گیلان را هم مورد اشاره قرار داد و ادامه داد:‌ بازآموزی امدادگران، برنامه‌های توان افزایی و تجهیز پایگاه‌ها به اقلام بهداشتی از دیگر تمهیدات جمعیت هلال احمر گیلان برای آمادگی در ایام نوروز به شمار می‌رود.

 

* ورود سه میلیون و ۲۵۰ هزار مسافر به گیلان در ۱۱ ماهه امسال

«فریبرز مرادی» نیز در این جلسه ابراز داشت: اداره کل راهداری گیلان دارای ۱۴۹ شرکت حمل و نقل مسافربری با سه هزار و ۴۳۷ راننده آماده خدمات‌رسانی به همه مردم و مسافران است.

 

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گیلان با تاکید بر اینکه در گیلان ۱۰ پایانه مسافری و ۱۸ مجتمع خدمات رفاهی فعالیت دارند ابراز داشت: در یازده ماهه امسال و طبق آخرین آمارها سه میلیون و ۲۵۰ هزار مسافر به گیلان سفر کردند که این آمار به نسبت سال قبل حدود سه درصد رشت دارد.

 

وی از شروع روند پیش فروش بلیط‌ها از ابتدای اسفند خبر داد و اضافه کرد: با توجه به آمارهای موجود پیش بینی میشود در ایام تعطیلات نوروز امسال گیلان پذیرای مسافران بسیار زیادی خواهد بود.

 

*  وجود ۲۵۱ واحد اقامتی در شهرستان رشت

« حمیدرضا امام پناهی» نیز در این جلسه اظهار داشت: انتظار داریم تکلیف ما در بحث اسکان مسافران در مدارس مشخص شود و ستاد استانی مقابله با کرونا باید در این زمینه اطلاع رسانی نماید.

 

فرماندار شهرستان رشت از وجود ۲۵۱ واحد اقامتی در شهرستان رشت با مجموع ۸۵۲ اتاق خبر داد و تصریح کرد: در سطح هتل ها و مجتمع های اقامتی مشکلاتی وجود دارد که افزایش هزینه انرژی مصرفی جزو این چالش‌ها است که انتظار داریم در این حوزه حمایت‌های لازم به عمل آید.

 

وی با اشاره به اینکه با آزادسازی سواحل شهرستان رشت قطعا نوروز امسال با ورود مسافران و گردشگران مواجه میشویم خاطرنشان کرد: لازم است در بخش تسهیل در حمل و نقل شهری و شهرهای ساحلی هم تصمیمات خوبی اعمال شود تا مسافران با کمترین بار ترافیکی از مرکز استان گیلان عبور کنند.

کد خبر 1151084

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha