مهندسین فرهنگ اسلامی ملی را در ساخت و سازها مورد توجه قرار دهند

آیت الله نورمفیدی گفت: مهندسین ما باید روز به روز به خصوص در بحث ساختمان هم از نظر کمی و کیفی پیشرفت های به روز و به ساعت داشته باشند و در فعالیت های خودشان فرهنگ اسلامی ملی را مورد توجه قرار دهند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، آیت الله «سیدکاظم نورمفیدی» به مناسبت «۵ اسفند، روز مهندس» با تبریک این روز، گفت: مهندسی در زمینه های مختلف به خصوص در زمینه ساخت و ساز، ساختمان سازی و مقاوم سازی ساختمان ها پیشرفت های خوبی کرده و از نظر فنی و مهندسی به شکلی شده که ما در این زمینه صادرات داریم.

 

نماینده ولی فقیه در گلستان با مبارک خواندن این اقدامات، افزود: مهندسین ما باید روز به روز به خصوص در بحث ساختمان هم از نظر کمی و کیفی پیشرفت های به روز و به ساعت داشته باشند و در فعالیت های خودشان فرهنگ اسلامی ملی را مورد توجه قرار دهند.

 

وی با بیان اینکه کشور ما دارای یک فرهنگ ویژه ای است، گفت: این فرهنگ در ساخت و سازها مورد توجه قرار گیرد.

 

آیت الله نورمفیدی اظهارداشت: شاید در خیلی از کشورها این فرهنگ ها مورد توجه نباشد ولی در کشور ما خانه و مسکن محل آرامش انسان است و باید در خانه از هر نظر آرامش داشته باشد.

 

وی تاکید کرد: در ساخت و سازها اشراف ها مورد نظر باشد و طوری طراحی شود که ساختمان ها به همدیگر اشراف نداشته باشند.

 

نماینده ولی فقیه در گلستان با اشاره به استفاده از معماری ایرانی و سنتی در ساخت و سازها، خاطرنشان کرد: استان گلستان یک معماری ویژه ای برای خودش داشته است که مهندسین باید در ساخت و سازها این معماری را مدنظر قرار دهند.

 

وی ادامه داد: مهندسین می توانند مردم را با این معماری سنتی زیبای خودمان آشنا کنند و جامعه را به این سمت سوق دهند که در ظاهر بناها معماری اسلامی ملی رعایت و این زیبایی نشان داده شود.

 

آیت الله نورمفیدی افزود: مردم به ساخت و سازها و مهندسین به شکل و محتوا توجه کرده و هم جامعه را متوجه کنند.

 

وی با بیان اینکه ساخت و سازها و ظاهر آنها نشانه اصالت یک ملت است، گفت: این ساخت و سازها نشان می دهد که این ملت دارای یک فرهنگ برای خودشان است و تابع دیگران نیستند و فرهنگ اصیل خودشان را حفظ می کنند.

 

 

کد خبر 1151180

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha