برگزاری همایش عرفان حسینی  با هدف ترویج عرفان ناب شیعی

همایش عرفان حسینی با هدف ترویج عرفان ناب شیعی برگرفته از سیره عملی و کلام اهل بیت علیهم السلام برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان، حسین واثقی دبیر همایش عرفان حسینی علیه السلام گفت: همایش عرفان حسینی با هدف ترویج عرفان ناب شیعی برگرفته از سیره عملی و کلام اهل بیت علیهم السلام برگزار می شود.
وی اظهار داشت: بر این اساس موسسه انوار توحید در راستای تبیین، ترویج و تعمیق عرفان اهل بیتی با همکاری برخی از کارگزاران فرهنگی و معرفتی شهر مقدس قم، این همایش را در روز جمعه مورخ ۶ اسفند ماه در جوار بارگاه ملکوتی کریمه اهل بیت علیهم السلام برگزار می شود.


دبیر همایش عرفان حسینی گفت: محورهای این همایش شامل تبیین برخی از مبانی توحیدی امام حسین علیه السلام در کلمات آن حضرت به ویژه در دعای عرفه و سیره حیات و شهادت است و این نشست به عنوان دومین جلسه از سلسله همایش ها با عنوان عرفان حسینی برگزار می شود.
واثقی در تبیین نظر اساتید معرفت نفس در رابطه با مفهوم عرفان حسینی علیه السلام افزود: فهم معارف توحیدی حضرت سیدالشهدا نیازمند قرار گرفتن در دایره مغناطیس حسینی است و این امر جز با سلوک مجدانه در مسیر تهذیب نفس و عبور از تعلقات حاصل نمی شود چنانکه به فرموده عارف کامل آیت الله سیدعلی قاضی (ره)، محال است انسانی به جز از راه سیدالشهدا علیه السلام به مقام توحید برسد و سریان فیوضات و خیرات از طریق آن حضرت است.


وی در پایان گفت: در حاشیه این مراسم، آیین رونمایی از دوره سه جلدی کتاب « صد منزل دل » شرح مبسوط آیت الله محمدصالح کمیلی بر کتاب منازل السائرین خواجه عبدالله انصاری انجام خواهد شد.
شایسته ذکر است همایش عرفان حسینی علیه السلام روز جمعه مورخ ۶ اسفندماه از ساعت ۹/۳۰ تا ۱۲ در شهر مقدس قم، جمکران، جنب مرکز مدیریت حوزه های علمیه، سالن اجتماعات مجتمع فرهنگی و آموزشی یاوران مهدی (عج) برگزار و حضور برای عموم علاقمندان بلا مانع است.

 


سخنرانان: 
۱- آیت الله کمیلی خراسانی
۲- حجت الاسلام والمسلمین استاد عبدالحسین خسرو پناه
۳- حجت الاسلام و المسلمین دکتر محمدجواد رودگر
با مداحی ذاکر اهل بیت علیهم السلام حاج عباس حیدرزاده
لینک های پخش زنده مراسم در فضاهای مجازی به صورت زیر است:
آپارات: live/ ir.komeily/ com.aparat.www//:https
 صفحه اینستاگرام: komeily/ com.instagram.www//:https

 

 

 

کد خبر 1151198

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha