تدابیر بهداشتی عتبه حسینی برای مراسم سالروز شهات امام کاظم (ع)

​اداره بهداشت و درمان عتبه امام حسین (ع) اعلام کرد که کاظمین شاهد اعمال دستورالعمل های بهداشتی در مراسم بزرگداشت سالروز شهادت امام کاظم (ع) خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری شبستان، سازمان بهداشت، درمان و آموزش پزشکی عتبه حسینی به منظور پیشگیری از انتشار ویروس کرونا و مراقبت از میلیون‌ها زائر امام موسی کاظم که در بزرگداشت  سالروز شهادت آن امام همام به کاظمین می آیند برای نخستین بار برنامه یکپارچه ای برای ارائه خدمات پزشکی، تست سریع کرونا، آزمایشگاه ها و درمانگاه های سیار و تخلیه سریع جمعیت تدارک دیده است.

موسی بن جعفر (۱۲۷ یا ۱۲۸-۱۸۳ق) معروف به امام موسی کاظم و ملقب به کاظم و باب الحوائج هفتمین امام شیعیان دوازده امامی است. وی در سال ۱۲۸ قمری، همزمان با انتقال قدرت از امویان به عباسیان متولد شد و در سال ۱۴۸ق پس از شهادت پدرش، امام صادق(ع)، به امامت رسید. آرامگاه امام کاظم(ع) در منطقه کاظمین در بغداد به حرم کاظمین مشهور و زیارتگاه مسلمانان به‌ویژه شیعیان است. بر پایه روایاتی از امام رضا(ع)، ثواب زیارت قبر امام کاظم(ع)، با زیارت قبر پیامبر اکرم(ص)، حضرت علی(ع) و امام حسین(ع) برابری می‌کند.

گفتنی است سالروز شهادت امام موسی کاظم (ع) 25 رجب 1443 مصادف با یکشنبه آینده (8 اسفندماه) می باشد و پیش بینی می شود میلیون ها زائر عزادار در این مراسم در کاظمین شرکت کنند.

کد خبر 1151220

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha