طرح پالایش و ثبت نام فعالان قرآن و عترت در صندوق اعتباری هنر آغاز شد

رئیس گروه دفتر قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی گفت: طرح پالایش و ثبت‌نام فعالان قرآن و عترت این استان در صندوق اعتباری هنر از اول اسفندماه آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بجنورد؛ «علی اصغر نودهی» امروز پنج شنبه (پنجم اسفندماه) اعلام کرد: دفتر آموزش، برنامه ریزی و توسعه مشارکت‌های معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اجرای طرح پالایش اعضا فعلی و ثبت نام متقاضیان جدید عضویت در صندوق اعتباری هنر را آغاز کرده و این روند تا دهم اسفندماه ادامه دارد.

 

رئیس گروه دفتر قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی اظهار کرد: بر اساس این طرح تمامی فعالان قرآن و عترت عضو صندوق باید از یکشنبه اول اسفند با مراجعه به سامانه حمد و یا سایت qia.ir بر اساس شرایط و ضوابط مندرج در آیین نامه عضویت فعالان قرآن و عترت در صندوق اعتباری هنر دوباره ثبت نام کنند.

 

وی افزود: در اولین گام برای اجرای این طرح، آیین نامه پیشین بیمه فعالان قرآنی مورد بازنگری قرار گرفته و آیین نامه جدیدی با عنوان «آیین نامه عضویت فعالان قرآن و عترت در صندوق اعتباری هنر» تدوین شده است.

 

نودهی با بیان اینکه بر اساس آیین‌نامه جدید، فعالان قرآن و عترت در ۱۰ گروه اصلی دسته بندی شده‌اند، خاطرنشان کرد: بر این اساس گروه اول شامل قاریان و مُرتّلان قرآن کریم، گروه دوم: حافظان قرآن کریم؛ گروه سوم: حافظان کل نهج البلاغه و یا صحیفه سجادیه، گروه چهارم: اساتید، مدرسان و مربیان قرآن و عترت؛ گروه ششم: خادمان، چهره‌ها و پیشکسوتان قرآن کریم؛ گروه پنجم: مدیران مؤسسات فرهنگی قرآن و عترت؛ گروه هفتم: داوران مسابقات قرآن کریم؛ گروه هشتم: فعالان حوزه آواها و نغمات دینی؛ گروه هشتم: فعالان حوزه آواها و نغمات دینی؛ گروه نهم: طراحان و تولیدکنندگان سامانه و نرم افزارهای قرآن و عترت و گروه دهم: مفسّران، مترجمان، پژوهشگران و مصحّحان قرآن کریم هستند.

 

رئیس گروه دفتر قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی اضافه کرد: همزمان با مراجعه اعضای فعلی صندوق، سایر افراد مشمول شرایط مندرج در آیین نامه نیز می توانند با مراجعه به سامانه نسبت ثبت نام و درج مستندات اقدام کنند تا پس از اتمام پالایش و ایجاد ظرفیت جدید نسبت به تأیید و معرفی آنها جهت دریافت خدمات به صندوق، اقدام شود.

 

نودهی بیان کرد: بر اساس آیین‌نامه جدید، مدیر عاملان مؤسسات قرآنی (بر اساس روزنامه رسمی و مدت سال قانونی مندرج در اساسنامه) با دو شرط (داشتن پروانه فعالیت معتبر و تأیید عملکرد استانی) می‌توانند عضو صندوق شوند و ﺑﺎ ﺩﺭﺧﻮاﺳﺖ ﻋﻀﻮﻳﺖ ﻣﺪﻳﺮاﻥ و ﻣﺮﺑﻴﺎﻥ ﻗﺮآنی ﻛﻪ ﭘﺮﻭاﻧﻪ ﻓﻌﺎﻟﻴﺖ ﻣﻮﺳﺴﻪ آنها ﻣﻨﻘضی ﺷﺪﻩ ﺑﺎﺷﺪ ﺑﻪ ﻫﻴﭻ ﻭﺟﻪ ﻣﻮاﻓﻘﺖ ﻧﺨﻮاﻫﺪ ﺷﺪ.

 

لازم به ذکر است، ثبت نام مربیان به طور خاص از سوی مدیر موسسه قرآنی انجام خواهد شد و خود مربی نمی تواند اقدام به ثبت نام کند.

 

 

کد خبر 1151233

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha