برگزیدگان جشنواره ملی شعر نهج البلاغه معرفی شدند

رئیس دبیرخانه دائمی طرح کاشان پایتخت نهج البلاغه ایران ، اسامی نفرات برگزیده جشنواره ملی شعر نهج البلاغه را اعلام کرد .

میثم نمکی آرانی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در آران و بیدگل گفت: برگزیدگان جشنواره ملی شعر نهج البلاغه از سری برنامه های طرح ملی «کاشان؛ پایتخت نهج البلاغه ایران» در  آیین پایانی جشنواره ملی شعر نهج البلاغه در هنرستان هنرهای زیبای اصفهان معرفی و تجلیل شدند.



رئیس دبیرخانه دائمی طرح کاشان پایتخت نهج البلاغه ایران افزود: فراخوان جشنواره ملی شعر نهج البلاغه ابتدای مهرماه سال جاری در دو  بخش اصلی و ویژه  منتشر شد که از مجموع ۴۲۳ اثر ارسالی به دبیرخانه جشنواره، ۲۷۳ اثر در بخش اصلی و ۱۵۰ اثر در بخش ویژه با عنوان «امیرالمؤمنین؛ انسان معاصر» اختصاص داشت.

نمکی آرانی ادامه داد: در بخش اصلی این جشنواره که شامل نامه‌ها، حکمت‌ها و خطبه‌ها و بخش ویژه شامل انسان و جامعه تراز نهج‌البلاغه و اشعار در دو بخش کلاسیک و آزاد بود، فائزه زرافشان از یزد رتبه نخست را به خود اختصاص داد، جعفر عباسی از بیرجند دوم شد و فاطمه شفیعی  به عنوان نفر سوم انتخاب و معرفی شد.

 

رئیس دبیرخانه دائمی طرح کاشان پایتخت نهج البلاغه ایران ادامه داد: همچنین در بخش ویژه این جشنواره، علی اصغر شیری از قم موفق به کسب رتبه نخست شد، معصومه سادات شاکری از نیشابور رتبه دوم را به دست آورد و رضا نیکو کار از رشت، سوم شد و یک اثر نیز شایسته تقدیر اعلام شد.


نمکی افزود: در بخش نهایی؛ استاد محمدعلی مجاهدی، استاد عباس شاه زیدی و استاد محمد ابراهیم شایان داوری آثار را بر عهده داشتند.

 

 آیین پایانی جشنواره ملی شعر نهج البلاغه روز چهارشنبه چهارم اسفندماه با حضور حجت الاسلام معتمدی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان و رئیس شورای هماهنگی طرح ملی «کاشان؛ پایتخت نهج البلاغه ایران»، میثم نمکی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کاشان و رئیس دبیرخانه دائمی طرح، جمعی از مسئولان استانی و تعداد محدودی از شاعران و برگزیدگان بر بستر فضای مجازی و به میزبانی هنرستان هنرهای زیبای اصفهان برگزار شد./

کد خبر 1151255

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha