۴۶ درصد جمعیت استان زیر پوشش برنامه های حمایتی تامین اجتماعی هستند

نظام خیرآبادی با بیان اینکه خراسان رضوی ۹۲۰ هزار بیمه شده اصلی دارد که با افراد زیرپوشش و تبعی خود این رقم به ۲ میلیون و ۹۰۰ هزار نفر می‌رسد، گفت:هم اکنون بیش از ۴۶ درصد جمعیت خراسان رضوی زیر پوشش برنامه‌های حمایتی سازمان تامین اجتماعی قرار دارند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بردسکن، «محسن نظام خیرآبادی» در جمع خبرنگاران با بیان اینکه خراسان رضوی ۹۲۰ هزار بیمه شده اصلی دارد که با افراد زیرپوشش و تبعی خود این رقم به ۲ میلیون و ۹۰۰ هزار نفر می‌رسد، گفت:هم اکنون بیش از ۴۶ درصد جمعیت خراسان رضوی زیر پوشش برنامه‌های حمایتی سازمان تامین اجتماعی قرار دارند.

 

مدیرکل تامین اجتماعی خراسان رضوی با بیان اینکه استان خراسان رضوی به لحاظ تعداد بیمه شدگان بعد از تهران و اصفهان در رتبه سوم کشور قرار دارد، افزود:تعهدات دولت در سال آینده از محل بیمه‌های سهم کار فرما که تقبل کرده است ۱۴۰ هزار میلیارد تومان است که به تعهدات دولت اضافه می‌شود.

 

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر در سطح کشور هرماه ۱۷ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان مستمری پرداخت می‌شود که این رقم در خراسان رضوی ۹۵۰ میلیاردتومان است، اظهارداشت:براثر وضعیت کرونا و مدار کردن با بیمه شدگان از مجموع بیش از ۸۰ هزار کارگاه فعال در استان ۲ هزار میلیارد تومان مطالبات معوقه از کارفرمایان است که به تامین اجتماعی بدهکار هستند.

 

نظام خیرآبادی عنوان کرد: سازمان درراستای گسترش پوشش بیمه‌ای خود طرح بیمه فراگیر خانواده را کلید زده است که دراین طرح زنان خانه دار و دختران بالای ۱۸ سال می‌توانند خود را تحت پوشش بیمه قرار دهند.

 

مدیرکل تامین اجتماعی خراسان رضوی گفت: دانشجویان می‌توانند با ارائه کارت دانشجویی و یا گواهی از دانشگاه نسبت به بیمه پوشش بیمه خود اقدام کنند، قالی بافان نیز می‌توانند از سهم دولت در بیمه برخوردار شوند که به محض مشخص شدن سهمیه می‌توانند با مراحعه به شعب و با به صورت غیر حضوری زیرپوشش این بیمه نیز قرار بگیرند.

کد خبر 1151287

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha