عدم رعایت اصول رشته ترافیک موجب خدمات نامطلوب به شهرندان می شود

معظمی با بیان اینکه اگر جایگاه این رشته ارتقا پیدا نکند قطعا کیفیت ساخت و ساز ما کاهش پیدا خواهد کرد؛ افزود: رشته ترافیک با منافع عمومی سرو کار دارد و عدم رعایت اصول این رشته موجب عدم احراز سطح خدمات مطلوب برای شهرندان می شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، «دانیال معظمی» امروز پنج شنبه (5 اسفند) در نشست خبری خود با اصحاب رسانه به مناسبت روز مهندس بیان کرد: رشته ترافیک از رشته های ریشه دار مصوب قانون سال 1374 است و دارای بیش از ۲۰۰۰ عضو است، 1000 عضو پروانه دار و 10 هزار دانش آموخته این رشته در سطح کشور وجود دارد که همه دارای حقوق اجتماعی و مکتسبه هستند.                                                                             

 

نماینده رشته ترافیک در سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان رضوی با اشاره به منویات مقام معظم رهبری مبنی بر ارائه رویکرد علمی و تخصصی در رفع معضلات ترافیک تهران و سایر شهرها؛ گفت: رشته ترافیک با منافع عمومی سرو کار دارد و عدم رعایت اصول این رشته برای شهرها یک دغدغه است و موجب عدم احراز سطح خدمات مطلوب برای شهرندان می شود.

 

وی با بیان اینکه اگر جایگاه این رشته ارتقا پیدا نکند قطعا کیفیت ساخت و ساز ما کاهش پیدا خواهد کرد؛افزود: نظام مهندسی استان برای رفع این مسئله به دنبال تفاهم نامه ای با شهرداری در خصوص تایید پارکینگ ساختمان ها به همت ریاست کمیسیون عمران حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر است و مصوب شده طراحی، ایمن سازی و ترافیک های ساختمان های گروه دال در دستور کار قرار گیرد و طرح ایمن سازی کارگاهی را ارائه دهند.

 

معظمی تصریح کرد: چندین سال است که بسیاری از دستگاهها موجب شدند که الزمات ترافیکی ساختمان در شورای تدوین مقرارت ملی ساختمان مصوب شود و این اقدام باید مورد بازنگری قرار گیرد.

کد خبر 1151385

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha