جمهوری اسلامی ایران بر سر امنیت خود و مردمش با کسی مذاکره نمی کند 

حجت الاسلام احمد نجنو گفت: واقعیت این است که غرب زیاده خواه است و آنها به دنبال این هستند که ایران از خطوط قرمز، موشک‌ها و توان نظامی خود دست بر دارد و یا از بعضی از آنها صرفنظر کند اما جمهوری اسلامی ایران بر سر امنیت خود و مردمش مذاکره نمی کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، ظهر امروز ۶ اسفند ماه حجت الاسلام «احمد نجنو» در خطبه های نماز جمعه کهنوج، گفت: در طول چند دهه گذشته تجربه های زیادی وجود دارد که ناکارآمدی گفتمان سازش را به خوبی نشان می‌دهد، برخی از رهبران کشورهای مختلف تصور می کردند که با دست کشیدن از گزینه مقاومت و تن دادن به سازش می توانند از دشمنان خود امتیازات مهمی بگیرند اما گذشت زمان اشتباه بودن این محاسبات را روشن کرد.


امام جمعه کهنوج افزود: یکی از نمونه های سازش با دشمنان، سازش یاسر عرفات رئیس جنبش آزادی بخش فلسطین با صهیونیستها در سال ۱۹۸۸ است که ایشان پس از چند سال مقاومت در یک اقدام غیرمنتظره ناگهان رهسپاره کاخ سفید شد تا با صهیونیست‌ها مذاکره کند که متاسفانه این سازش موجب پایمال شدن خون شهدای مقاومت شد.

وی بیان کرد: سازش یاسر عرفات با صهیونیست‌ها موجب شد تا آنها در یک اقدام جاسوسی او را مسموم کرده و به قتل رسانند، تجربه دیگری که در منطقه نشان می دهد هزینه سازش بیشتر از مقاومت است، موضوع اعتماد رهبر لیبی به آمریکایی ها در بحث هسته‌ای بود که در نهایت منجر به برچیده شدن تاسیسات هسته ای و موشک های بالستیک این کشور و حتی سرنگونی حکومت آن و کشته شدن ایشان شد.

حجت الاسلام نجنو خاطرنشان کرد: اما شکل گیری گفتمان مقاومت در هر کجا سرشار از برکات و اقتدار بوده و این گفتان در گوشه‌ای از فلسطین، حزب الله لبنان، انصارالله یمن موجب به زانو درآوردن دشمنان آنها شد.

خطیب جمعه کهنوج ابراز کرد: مذاکرات وین روز های حساسی را می گذراند و تقریبا روی میز مذاکره از ابعاد فنی کار چیزی باقی نمانده و  آنچه که مهم است وجود یک اراده سیاسی در طرف غربی است و توپ در زمین آمریکا است.

وی ادامه داد: تیم رسانه غربی ها می دانند که تنها راه عوض کردن میدان بازی، جنگ رسانه‌ای و کشاندن موضوع به میان افکار عمومی است و آنچه که ما این روزها در فضای رسانه‌ای غرب شاهد هستیم این است که آنها روی قریب‌الوقوع بودن توافق و محدود بودن زمان، کار می کنند.

حجت الاسلام نجنو عنوان کرد: آنها در حال القای این ۲ موضوع به افکار عمومی هستند و می‌خواهند به افکار عمومی بفهمانند که غرب به ویژه آمریکا آمادگی کامل برای توافق دارد اما این طرف ایرانی است که با وجود محدودیت زمان حاضر به اتمام مذاکرات نیست و تن به توافق نمی دهد.

امام جمعه کهنوج در خاتمه تصریح کرد: واقعیت این است که غرب زیاده خواه است و آنها به دنبال این هستند که ایران از خطوط قرمز، موشک‌ها و توان نظامی خود دست بر دارد و یا از بعضی از آنها صرفنظر کند اما کور خواندید جمهوری اسلامی ایران دست شما را خوانده است و بر سر امنیت خود و مردمش تحت هیچ شرایطی با کسی مذاکره نمی کند.

گفتنی است؛ در پایان اقامه نماز جمعه از زحمات غلام میرشکاری رئیس پیشین ستاد نماز جمعه تقدیر و هاشم باروزه به عوان رئیس جدید ستاد نماز جمعه شهرستان کهنوج معرفی شد.

کد خبر 1151405

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha