افزایش منابع صندوق توسعه صنعت چای به ۲۰۰ میلیارد تومان

محمدنژاد رشد هشت درصدی اقتصاد را از مزیت‌های لایحه‌ بودجه ۱۴۰۱ اعلام کرد و گفت: در بودجه سال آینده علاوه بر خرید تضمینی برگ سبز چای منابع صندوق توسعه صنعت چای به ۲۰۰ میلیارد تومان افزایش پیدا کرده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، «پرویز محمدنژاد» شامگاه پنج‌شنبه ( 5 اسفند) در گفت‌وگوی خبری روند بررسی لایحه بودجه 1401 را تشریح کرد و اظهار داشت: تاکنون بررسی تبصره شش به اتمام رسیده و تا هفته دیگر‌ به شکل سه شیفت لایحه بودجه که منابع پایداری دارد را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

 

نماینده مردم شهرستان لنگرود در مجلس حذف ارز ترجیحی، حمایت از کسب و کارها، افزایش منابع خرید تضمینی و صندوق توسعه صنعت چای به 200 میلیارد تومان را از دیگر نقاط قوت بودجه خواند و افزود: برای سال آینده 200 هزار میلیارد تومان به مالیات افزوده شد و یکی از نقاط ضعف لایحه این است که مشخص نکرده این منابع چگونه، از کجا و با چه سازوکاری باید وصول شود.

 

محمدنژاد تخصیص 25 هزار میلیارد تومان برای طرح رتبه‌بندی، فروش یک میلیون و 200 هزار بشکه نفت با قیمت 60 دلار، همسان‌سازی حقوق بازنشستگان و تبدیل وضعیت مجموعه کارکنان را هم مورد اشاره قرار داد و عنوان کرد: واقعی بودن و رشد هشت درصدی اقتصاد از دیگر لایه‌های بسیار خوب بودجه 1401 محسوب می‌شود.

 

عضو کمیسیون انرژی مجلس اجرای پایلوت تخصیص بنزین به حساب کارت ملی با هدف توزیع متوازن عدالت را از جمله طرح‌های در دست انجام دولت ذکر کرد و گفت: 75 درصد از مشترکان برق کشور الگوی مصرف را رعایت می‌کنند همچنین تعرفه عوارض برق امسال ده درصد افزایش پیدا کرد که روستائیان و عشایر از این امر مستثنی شدند.

 

وی وضعیت زیرساخت‌های بهداشت و درمان شهرستان لنگرود را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: تجهیز بیمارستان شهید حسین‌پور به تخت‌های آی‌سی‌یو، دستگاه‌های دیالیز و سی‌تی‌اسکن و راه‌اندازی یک کلنیک تشخیص بیماری کرونا در بیمارستان امینی از جمله اقدامات انجام شده در حوزه بهداشت و درمان شهرستان است.

 

نماینده مردم شهرستان لنگرود در مجلس با بیان اینکه بروکراسی‌های اداری، کلیشه‌ای کار کردن و نبود ریسک و جرأت در مدیران مهم‌ترین موانع تحقق شعار سال بوده است افزود: ما در بسیاری از مواقع نیاز به وضع قوانین جدید نداریم بلکه تنها با اجرای قوانین موجود موانع و مشکلات حل و فصل می‌شوند.

 

محمدنژاد از تشکیل تعاونی فراگیر و احیاء شش هزار هکتار باغات توتستان در سراسر کشور خبر داد و با تاکید بر اینکه در همین راستا 10 میلیارد تومان تخصیص داده شده است گفت: اخذ مجوز 50 هکتار از اراضی ملی برای اجرای اقدامات احیاء توتستان‌ها و وارد کردن باغات رهاشده به چرخه کردن تولید با جدیت در دستور کار قرار گرفته است.

 

عضو کمیسیون انرژی مجلس تسطیح اراضی کشاورزی را دارای مزیت‌های بسیاری دانست و اظهار داشت: متاسفانه در بسیاری مواقع شاهد بودیم که باغات، اراضی کشاورزی و یا توتستان‌های مردم را به شهرک‌های صنعتی تبدیل و سپس آن را بدون هیچ گونه بهره‌برداری خاصی همانگونه رها کردند.

 

وی در پاسخ به این پرسش که روند اجرای طرح کاداستر، سنددار کردن زمین‌های روستایی و بازنگری طرح‌های روستایی در شهرستان لنگرود به چه صورت در حال انجام است هم اضافه کرد: بسیاری از اراضی و زمین‌ها سال‌های سال است که تحت تملک و تصرف مردم است و بعضی از این‌ها نسق، بعضی‌ها بیع‌نامه و بعضی هم سند دارند.

 

نماینده مردم شهرستان لنگرود در مجلس با بیان اینکه امروزه به دلایل مختلف مردم صاحب این اراضی نیستند این موضوع را مورد انتقاد قرار داد و ابراز داشت: برای تحویل این اراضی به مردم که مولد بوده و تولیدکننده هستند طرح‌های لازم مانند کاداستر در حال اجراست اما سرعت اجرای آن بسیار کند و باید سرعت آن افزایش یابد.

 

محمدنژاد با اشاره به اینکه در گذشته طرح‌های هادی به شکل دقیق و منطقی و با نگاه به همه ملاحظات تهیه نشد اصلاح این طرح را خواستار شد و خاطرنشان کرد: طرح بازنگری طرح‌های هادی سال گذشته در 12روستا اجرایی شد و امسال تعداد این روستاها به 33 افزایش پیدا کرد و انتظار داریم شمار آن‌ها در سال‌ آینده به دو برابر برسد.

کد خبر 1151416

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha