انقلاب اسلامی تداوم بعثت و استمرار نهضت انبیاء است/ هزینه مقاومت کمتر و افتخار آفرین است

حجت الاسلام کریمی تبار با بیان اینکه حوادث کشور اوکراین نشان داد که هزینه مقاومت و ایستادگی کمتر و افتخارآمیز است، گفت: انقلاب اسلامی ما ادامه نهضت انبیاء الهی و استمرار بعثت خاتم الانبیاء(ص) است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام، ظهر امروز(۶ اسفند) در خطبه های این هفته نماز جمعه در مصلی بزرگ امام خمینی(ره) با اشاره به سالروز شهادت امام جعفرصادق(ع) به شیعیان جهان، اظهار کرد: از حوادث تلخ تاریخ این است که کسی که داعیه حاکمیت بر جهان اسلام دارد و خود را مجری احکام الهی می داند، امام معصوم(ع) را در زندان غریبانه و مظلومانه به شهادت برساند.

 

حجت الاسلام«الله نور کریمی تبار» با اشاره به  ۲۷ رجب سالروز عید مبعث حضرت محمد(ص) پیامبر اکرم، افزود: مبعث عید بزرگ بشریت و نقطه آغازی برای اتمام مکارم اخلاقی در جهان بشریت است، حرکت از ظلم، ستم و فساد به سوی نور عدالت و آرمان خواهی است، حرکت از ظلم و جهالت به سمت آگاهی است، حرکت از جنگ و فریب و ناامنی به سوی امنیت و برادری و از ظلم و تبعیض به سوی عدالت و ایثارگری و عدالت خواهی است، حرکت از ظلمت خود پرستی و طاغوت پرستی به سوی یگانه پرستی و خدا پرستی است.

 

وی با اشاره به اذیت و آزارهای کفار نسبت به پیامبر گرامی اسلام(ص)، افزود: شعار بعثت ایمان به یکتایی خداوند متعال و نفی طاغوت های جهان است تا رستگاری در جامعه تحقق پیدا کند، انسانی که با این شعار در جامعه حضور پیدا می کند مورد بی مهری آنها قرار می گیرد و مورد تمسخر و استهزا و تهمت زدن است، شخصی که گل سرسبد آفرینش و برترین انسانی است که خداوند آفریده است به عنوان ساحر ومورد اتهام قرار می گیرد و قرآن کریم خیلی زیبا این درد اجتماعی را بیان می کند که هیچ پیامبری برا برای هدایت مردم نفرستادیم مگر اینکه او را مورد تمسخر قرار دادند.

 

امام جمعه ایلام یادآور شد: بعثت برای ما درس است پس از ده سال تبلیغ مظلومانه، جمع قلیل مسلمانان مورد تحریم  مشرکین قریش قرار می گیرد و در دره ای به نام شعب ابی طالب بدون آب و غذا، زندگی می کنند، ناله کودکان از گرسنگی بلند می شود اما این مقاومت منجر به این شد که حکومت اسلامی تشکیل دهند و از نکات آموزنده تاریخ این است، اهل کتاب حقانیت پیامبر(ص) را شناختند اما ایشان را انکار کردند به خاطر منافعی که از دست می دادند.

 

حجت الاسلام کریمی تبار بیان کرد: برخی موقع کسانی هستند که در انقلاب پیشگام هستند اما به خاطر منافع شخصی و هوای نفس تغییر موضع داده و بر علیه آن اهداف اولیه توان خود را به کار خواهند گرفت، اما نور الهی با این موارد خاموش شدنی نیست، آن سختی ها، صبر و مقاومت ها و تحریم ها موجب شد که اسلام رشد کند و جزیره العرب را فرا گیرد  و امروز می بینیم که کره زمین را فرا گرفته است.

 

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی ما ادامه نهضت انبیاء الهی و استمرار بعثت خاتم الانبیاء(ص) است، افزود: امروز هم با صبر و مقاومت و تلاش شما مردم عزیز، این حرکت به پیروزی نهایی و رسیدن به قله نهایی تمدن تنوین اسلامی ادامه خواهد یافت، امروز دشمن تمام تلاش خود را برای ناامید کردن مردم به کار گرفته است اما همین دشمن به عظمت انقلاب اسلامی اقرار می کند.

 

امام جمعه ایلام یادآور شد: امروز ایران اسلامی به اذعان خود دشمنان، با وجود همه تحریم ها و مشکلات اقتصادی، اقتصاد هفدهم جهان است، دانش هسته ای را نهادینه کرده است، در سلول های بنیادین پیش قراول است، پنجمین ارتش جهان را در اختیار دارد، این کشور با این ظرفیت ها و توانمندی ها، احیاگر تمدن بزرگ اسلامی ایرانی مورد نظر امام راحل و مقام معظم رهبری خواهد بود.

 

حجت الاسلام کریمی تبار تصریح کرد: به حول و قوه الهی جوانان انقلابی و مردم صبور ما بر این مشکلات تحریم غلبه پیدا خواهد کرد و وضعیتی که مشاهد می کنیم نشان دهنده پیشرفت روز افزون انقلاب اسلامی و شکست هیمنه دشمن است، هنگامی که پیشرفته ترین پهباد دنیا مورد هدف قرار گرفت و پایگاه عین الاسد موشک باران شد، آمریکایی ها هیچ قدرتی برای مقابله نداشتند و این عظمت جمهوری اسلامی و سیر نزولی آمریکای جنایتکار را به نمایش می گذارد.

 

وی گفت: اجازه ندهیم دشمن با تحریف واقعیت ها، نقاط ضعف ما را برجسته کند تا فشار اقتصادی که بر ما ایجاد کرده دست از انقلاب و رهبرمان برداریم، جهاد تبیین لازم است جوان ایران امروز بایستی به انقلاب اسلامی، توانمندی ها و دستاوردهای انقلاب اسلامی افتخار کند و ضعف دشمن را بشناسد و تبیین کند.

 

امام جمعه ایلام بیان کرد: اوکراین کشوری بود که انقلاب رنگی را در آنجا ایجاد کردند و تبدیل به نظامی طرفدار آمریکا شد، خواسته این کشور این بود که در جمع ناتو قرار بگیرد، طبیعتا در کنار مرز روسیه ناتو بخواهد پایگاه بزند امنیت ملی روسیه، دچار خدشه می شود و عکس العمل را نشان می دهد، آمریکا اعلام پشتیبانی از اوکراین با برگزاری رزمایش اعلام کرد و اما واقعیت چیز دیگری شد، وقتی تهدید روسیه جدی شد آمریکایی ها اعلام کردند که ما کاری نداریم.

 

وی تصریح کرد: کسانی که کودتا کردند حاکمیت اوکراین را تغییر دادند، الان که اوکراین مورد تهاجم قرار گرفته است، تماشاچی شده اند، این برای ما آموزنده است که به غرب و قدرت های شیطانی اعتماد نکنیم، به خدا اعتماد کنیم، به داشته و ظرفیت های خودمان تکیه کنیم  به وعده های الهی اعتماد کنیم.

 

حجت الاسلام کریمی تبار گفت: لیبی تکنولوزی هسته ای خود را با کشتی بار زد و به آمریکا فرستاد، آن وقت به این کشور حمله کردند و امروز لیبی در نا امنی و فقر دست و پا می زند، کسی هم به این کشور کمک نمی کند این نکات برای ما آموزنده است، مقاومت و ایستادگی هزینه دارد اما هزینه تسلیم شدن به مراتب بیشتر است و هزینه مقاومت افتخار آمیز و کمتر است.

 

امام جمعه ایلام خاطرنشان کرد: حزب الله لبنان با عزت و سرافرازی در برابر صهیونیست ها ایستاده است و اسرائیلی ها و صهیونیست ها ترس دارند چه موقع مورد هجوم موشک های نقطه زن حزب الله قرار می گیرند که جانشان را از مهلکه نجات دهند، لذا مردم مسلمان، ولایی و شهید پرور ایران اسلامی با افتخار راه گذشته پرافتخار خود را ادامه دهند که پیروزی نهایی نزدیک است.

 

کد خبر 1151431

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha