توسعه تجارت دریایی و ریلی شاه کلید حل مشکلات آستارا است

حجت‌الاسلام باقری‌ارومی با بیان‌اینکه آستارا پیشانی نظام جمهوری اسلامی است، گفت: توسعه تجارت دریایی و ریلی شاه کلید حل مشکلات آستارا است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندر آستارا، حجت‌الاسلام«محمدجواد باقری‌ارومی» در خطبه‌های این هفته آیین عبادی سیاسی نماز جمعه این شهرستان با تسلیت ۲۵ ماه رجب سالروز شهادت حضرت امام موسی کاظم(ع) به بیان فضایل اخلاقی و شرایط خاص سیاسی و  مبارزات آن امام بزرگوار با طاغوت‌های زمان خود پرداخت.

 

امام جمعه بندر آستارا با اشاره به حمله نظامی روسیه به اوکراین و بروز جنگ در مرزهای شرقی اوکراین گفت: یقینا جنگ مورد رضایت و پسند هیچ انسان آزاده‌ای نیست چرا که جان انسان‌های بی‌گناه را به خطر انداخته و زیرساخت‌ها، فرهنگ، اقتصاد و حتی هویت یک کشور را نابود می‌کند.

 

وی ادامه داد: این موضوع که روسیه ابتدا با به رسمیت شناختن استقلال دو جمهوری خودمختار دونتسک و لوهانسک در منطقه دونباس فصل جدیدی در تحولات اوکراین گشود و سعی کرد به جای عقب‌نشینی و حمله نظامی از راه حل سوم یعنی حمایت از استقلال جدایی طلبان مسئله را پیش ببرد اما ادامه عهدشکنی‌های اوکراین و دخالت‌های آشکار غربی‌ها جهت استقرار سامانه‌های موشکی ناتو کار را به جنگ نظامی کشاند.

 

حجت‌الاسلام باقری‌ارومی با اشاره به خطبه‌های هفته گذشته خود اظهارکرد: همانطور که در خطبه‌های نماز جمعه هفته قبل هشدار داده بودم در صورت وقوع هر گونه جنگ در اوکراین، غربی‌ها بازنده اصلی این میدان خواهند بود چرا که جنگ تاثیر بسزایی در افزایش حامل‌های انرژی خواهد داشت و امروز بنزین چهل گریونایی در اوکراین و نفت ۱۰۳ دلاری در جهان نتیجه همین جنگ است.

 

خطیب نماز جمعه بندر آستارا، دل سپردن به وعده‌های پوچ حمایت بیگانگان و خلع سلاح شدن اوکراین به دست خود را یک حماقت بزرگ دانست و خاطرنشان‌کرد: اوکراین که خود روزگاری جزو قدرت‌های برتر هسته‌ای دنیا بود، امروز جهت تامین امنیت خود محتاج ناتو و غربی‌ها شده بود که آنها هم به اوکراین وفا نکردند و این عاقبت کسانی است که دل در گرو آمریکا و غربی‌ها ببندند.

 

وی با اشاره به اینکه اجرای عملیاتی دستور رئیس جمهور مبنی بر آزاد سازی سواحل دریای خزر تا حریم ۶۰ متری یک اقدام قاطعانه بود، اضافه‌کرد: اگر آزادسازی حریم دریا درست اجرا شود و تا انتها به نتیجه برسد می‌تواند به یک الگوی اقدام انقلابی تبدیل شود.

 

حجت‌الاسلام باقری‌ارومی خاطرنشان‌کرد: این دستور مربوط  به برنامه چهارم توسعه بوده که متاسفانه اجرای آن ۱۴ سال به تاخیر افتاده و در پایان برنامه ششم اجرا شده است و اگر دولت‌های گذشته نیز اینگونه بر سر وظایف خود می‌ایستادند خیلی زودتر از اینها شاهد همراهی سازمان‌های دولتی، قوای مختلف و حتی نهادهای فراقوه ای مثل صداوسیما در آزادسازی سواحل و حریم رودخانه‌ها بودیم.

 

امام جمعه بندر آستارا با اشاره به وجود روحیه همدلی و همراهی بین مسئولین ارشد شهرستان مرزی بندرآستارا جهت حل مشکلات شهر و مردم، از بررسی مشکلات در هفته گذشته خبر داد و گفت: توسعه تجارت دریایی و ریلی شاه کلید حل مشکلات آستارا است، چرا که با توسعه کشتیرانی و ترانزیت دریایی و همچنین تکمیل پروژه راه آهن رشت – آستارا مشکلاتی  همچون بیکاری، فقر، اعتیاد، طلاق و حتی ترافیک طولانی پایانه و گمرک آستارا حل می‌شود.

 

حجت‌الاسلام باقری‌ارومی با بیان‌اینکه آستارا پیشانی نظام جمهوری اسلامی است و باید نگاه مسئولان کشوری و استانی به آستارا، نگاه ملی و در راستای منافع سرزمینی باشد، اظهارکرد: از کم کاری‌های صورت گرفته در خصوص لایروبی اسکله توسط پیمانکار پروژه گلایه دارم و از مقامات عالی شهرستان خواستارم هر چه سریعتر پیگیر رفع این مشکل شوند.

کد خبر 1151456

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha