ایران اسلامی به برکت حضور رهبری در مقابل تمام جبهه غرب می‌ایستد

حجت‌الاسلام روحانی خطاب به دلدادگان به غرب و کسانی که با عملکرد خود اقتصاد کشور را به عقب راندند گفت: ایران اسلامی به برکت حضور رهبر هوشیار و شجاعش هر کجا لازم باشد مقابل جبهه غرب می‌ایستد و توی دهن آمریکا می‌زند.

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، حجت‌الاسلام «تقی روحانی» امروز (جمعه،6 اسفند) در خطبه‌های اول آئین عبادی و سیاسی نماز جمعه شهرستان رودسر اظهار داشت: در این جمعه ماه خدا که چیزی به پایان ماه مبارک رجب نمانده است همه نمازگزاران را به رعایت تقوای الهی توصیه و دعوت می‌کنم.

 

امام جمعه شهرستان رودسر با بیان اینکه اگر تقوا داشته باشیم و ترس‌ ما از خداوند حقیقی باشد به سمت گناه سوق پیدا نمی‌کنیم عنوان کرد: بیست و سه روز در ایام ماه مبارک رجب فرصت داشتیم که تقوای خود را تقویت کرده و ارتباطمان را با پروردگار عمیق کنیم.

 

روحانی ضمن قرائت فرازهایی از دعای ماه مبارک رجب، پرهیز از غفلت را که از بین برنده تقوای الهی و رشته ارتباط بین انسان و خداوند است را مورد تاکید قرار داد و تصریح کرد: خداوند در سوره احزاب فرمود ای کسانی که ایمان آوردید زیاد به یاد خدا باشید زیرا انسان اگر لحظه‌ای به حال خود باشد غفلت خواهد کرد.

 

وی با تاکید بر اینکه هر بنده‌ای در پیشگاه خدا درجه و مرتبه‌ای دارد  اضافه کرد: از وجود مبارک پیغمبر اکرم(ص) سؤال کردند که درجه کدامیک از بندگان خداوند در روز قیامت بالاتر است و ایشان فرمودند در این روز بالاترین درجه برای کسانی است که در زندگی دنیا اهل تقوا بوده و بسیار یاد خدا می‌کردند.

 

امام جمعه شهرستان رودسر ذکر خدا را یکی از ویژگی‌های اهل تقوا دانست و با اشاره به اینکه ذکر الهی شفاست ابراز داشت: برخی از شخصیت‌ها و چهره‌ها درجات عالیه الهی را یک شبه کسب کردند که شهدای عزیزمان، شهید حججی‌ها، شهید حاج قاسم سلیمانی‌ها و شهیده خانعلی‌زاده مصادیق بارز این امر هستند.

 

روحانی در خطبه‌های دوم آئین عبادی و سیاسی نماز جمعه این هفته شهرستان رودسر ضمن دعوت همه به رعایت تقوای الهی اذعان کرد: امام کاظم(ع) باب‌الحوائج می‌فرمایند رجب ماه بزرگی است که خداوند نیکی‌ها را در آن دو چندان و گناهان را پاک می‌کند و این بشارت بسیار خوبی است به شرط آنکه ما هم قدمی به جلو برداریم.

 

وی ادامه داد: یکشنبه پیش رو یعنی 27 رجب سالروز شهادت مظلومانه هفتمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت و سلاله زهرا(س) است که در برابر طاغوت زمانه ایستادند و اهل سازش نبودند بنابراین به دست ظالمان و ستمگران عالم مظلومانه به شهادت رسیدند.

 

امام جمعه شهرستان رودسر ضمن تبریک پیشاپیش مبعث حضرت رسول اکرم(ص) ابراز داشت: این عید، عید بسیار بزرگی است و جامعه بشری و خصوصا مسلمانان مدیون مبعث پیغمبر(ص) هستند که قرآن و دینش کاملترین است و افتخار می‌کنیم تحت لوای خاتم انبیاء(ص) پیامبر رحمت قرار داریم.

 

روحانی افزود: امروز بیش از 50 کشور اسلامی جهان با دین و قرآن این پیغمبر چه می‌کنند و آیا خادم حرمین شریفین به اصلاح خودشان، واقعا خادمند یا خائن به پیغمبر اکرم(ص) هستند و آبروی اسلام را با کارهایشان برده‌اند زیرا مردم مظلوم یمن هفت سال است که زیر بار حملات آنان قرار دارند و با گرسنگی دست و پنجه نرم کرده و کشته می‌شوند.

 

وی ضمن اشاره به اوضاع فلسطین، افغانستان و سایر ممالک اسلامی تنها راه نجات از این وضعیت اسفناک را ظهور منجی عالم بشریت(عج) ذکر نمود و اذعان کرد: دشمنان وقتی می‌بینند امت اسلام با یکدیگر نیستند و اتحاد ندارند وارد عمل شده و علیه اسلام و مردم دولت‌های اسلامی اقدام می‌کنند.

 

امام جمعه شهرستان رودسر ضمن پاسداشت یاد و خاطره شهیده خانعلی زاده اولین شهیده عرصه سلامت کشور عنوان کرد: دیروز مراسم باشکوهی به همین مناسبت در کلاچای برگزار شد و مردم خوب و ولایتمدار گیلان با حضورشان قدرشناسی کردند.

 

روحانی با بیان اینکه شهیده نرجس خانعلی زاده تا آخرین دقایق برای خدمت به مردم و بیماران حضور داشت و عرصه جهاد سلامت را خالی نکرد افزود: جوانان ایران اسلامی باید از این شهیده عزیز که هم برای زنان و هم برای مردان ما الگوست درس بگیرند.

 

وی در ادامه به موضوع حمله روسیه به اوکراین اشاره کرد و گفت: من اینجا کاری به اصل حمله نظامی ندارم و نمی‌خواهم در این خصوص تحلیل کنم و نظری بدهم زیرا ساعت‌ها باید روی آن بحث شود، اما نکته این است وقتی شوروی متلاشی شد بخش عمده زرادخانه اصلی شوری در اوکراین قرار داشت و طبق آمارها هزار و 900 کلاهک هسته‌ای شوروری در اوکراین مستقر بود.

 

امام جمعه شهرستان رودسر اظهار داشت: به علت وجود چنین تسلیحاتی در کشور اوکراین، برخی‌ها آمدند و مسئولان وقت اوکراین را فریب داده و غربی‌ها و آمریکایی‌ها قراردادی با آن‌ها امضا کردند و تضمین کردند هر کشوری برای اوکراین تهدید شد با آن مقابله می‌کنند بنابراین پس از عقد این قرارداد تمام زرادخانه‌ها و موشک‌ها منهدم و اوکراین به کشوری بی‌سلاح تبدیل گشت.

 

روحانی با بیان اینکه چندین سال است که اوکراین به حیاط خلوت آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها تبدیل شده  عنوان کرد: روسیه دائما در این باره و تحرکات غرب تذکر می‌داد اما کسی به این تذکرات گوش نکرد و  روسیه حمله به اوکراین را شروع و به مرکز آن رسید در حالیکه بایدن در کاخ سفید ظاهر شد و گفت به اوکراین نیروی نظامی نمی‌فرستد و فقط روسیه را تحریم می‌کند.

 

وی تصریح کرد: باید به جان رهبر عزیزمان دعا کنیم در آن شرایطی که عده‌ای فقط از برجام سخن می‌گفتند و اعتقاد به عصر گفت و گوی تمدن‌ها داشتند هوشیارانه ایستادگی کردند زیرا اگر ارتشی‌ها و سپاهیان ما به سلاح‌های دفاعی و نظامی مسلح نمی‌شدند و اقتدار نظامی نداشتیم توسط همین غربی‌ها بلعیده شده بودیم.

 

امام جمعه شهرستان رودسر خاطرنشان کرد: آقایانی که دلداده غرب بودید و هشت سال کشور را به امید حرفهای توخالی آن‌ها عقب نگهداشته و وضعیت اقتصاد را به هم ریختید اکنون ببینید که امروز سفیر اوکراین در انگلیس مصاحبه کرد و گفت من به ایران می‌گویم که مراقب باشد تا این بلا برسرشان نیاید اما ما به او می‌گوییم که ایران اسلامی به برکت حضور رهبر هوشیار و شجاعش هر کجا لازم باشد مقابل جبهه غرب می‌ایستد و توی دهن آمریکا می‌زند.

کد خبر 1151474

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha