حمله روسیه به اوکراین باید برای  مدافعین غرب و آمریکا عبرت شود

حجت الاسلام سیاد حمله روسیه به اوکراین را برای آزادگان دنیا به ویژه مدافعین غرب و آمریکا مایه عبرت دانست و گفت: حمله روسیه به اوکراین و سقوط و تجزیه دو شهر آن، سرنوشت مشترک لیبی و اوکراین باید برای آزادگان دنیا به ویژه مدافعین غرب و آمریکا عبرت شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، حجت الاسلام «سیدرحمت الله سیادت» ظهر امروز (6 اسفند ماه) در خطبه های نماز عبادی، سیاسی شهر پاتاوه به موضوع تقوا، فرزند و حقوق آنها بر پدر و مادر اشاره و به استناد آیه «22» سوره لقمان، گفت: «ای مردم تقوای الهی پیشه کنید و بترسید از روزی که نه پدر کیفر اعمال فرزندش را تحمل می کند و نه فرزند چیزی از کیفر پدرش را».

 

امام جمعه پاتاوه افزود: در اسلام نسبت به فرزند دار شدن و تکثیر نسل، تشویق زیاد شده در سوره آل عمران (آیه 35) حضرت زکریای پیامبر (ع) دعا کرد و فرمود: «پروردگارا از نزد خود، ذریه ی پاکی را ببخشای، به راستی که تو شنوای دعا هستی».

 

وی از منظر و نگاه رسول اکرم (ص)، اظهار کرد: «بسیار فرزند بیاورید که من در قیامت به زیادی آن ها بر سایر امت ها می بالم و از خوش بختی انسان این است که دارای فرزند صالح باشد».

 

حجت الاسلام سیادت ۶ مورد از حقوق فرزند بر پدر و مادر را به اختصار انتخاب نام نیک، تعلیم و تربیت، شیر مادر، عقیقه و ایجاد محبت حضرت علی و اولاد آن امام علیه السلام بیان کرد و از لسان مبارک نبی اکرم (ص)، گفت: «ای علی (ع) حق فرزند بر پدر این است که نام نیک برای او انتخاب کند و خداوند رحمت کند پدر و مادری که فرزندان خود را بر نیکی کردن بر خودشان یاری دهند و به فرزندان خود احترام بگذارید و آنها را نیکو تربیت کنید».

 

امام جمعه پاتاوه در خطبه سیاسی نماز حمله روسیه به اوکراین را برای آزادگان دنیا به ویژه مدافعین غرب و آمریکا مایه عبرت دانست و گفت: حمله روسیه به اوکراین و سقوط و تجزیه دو شهر آن، سرنوشت مشترک لیبی و اوکراین باید برای آزادگان دنیا به ویژه مدافعین غرب و آمریکا عبرت شود.

 

وی در بخش دیگری از خطبه سیاسی به جنگ رسانه ای غرب برای پیروزی در مذاکرات وین اشاره کرد و گفت: مذاکرات روزهای حساسی را می گذراند، روایت سازی جهت دار از مذاکرات غرب به ویژه آمریکا به دلیل فقدان اراده و اختیار لازم برای گام برداشتن در مسیر رفع موانع توافق، تلاش می کند با بهره گیری از فشار روانی بر مذاکره کنندگان ایرانی و نهادهای تصمیم گیر در کشور را برای اتخاذ رویکرد حداقلی زیرفشار قرار دهند.

 

حجت الاسلام سیادت کاهش فشار بر ایالات متحده و ضلع غربی حاضر 1+4 آمریکا و اروپا که به دلیل بی اختیاری و بی عملی، عملآ موجب کندی روند گفت و گوها شده اند، بیان کرد: آنها اراده لازم برای اتخاذ تصمیم سیاسی جهت حصول توافق را ندارند، در حال القاء این معنا به افکار عمومی هستند که غرب و آمریکا آمادگی کامل برای توافق را دارد، اما این طرف ایرانی بوده که حاضر به اتمام مذاکرات و توافق نیست.

 

امام جمعه پاتاوه در فراز دیگری از خطبه سیاسی با تبریک عید مبعث رسول اکرم (ص) به سخن امامین انقلاب اشاره کرد و گفت: فلسفه بعثت آن حضرت (ص) راه رفع ظلم را به مردم بفهماند، راه مقابله با قدرت های بزرگ ظالم، رفع ظلمت های اخلاقی مردم، نور علم و نور عدالت به جای جهل ظلمات. درس های بعثت ایستادگی و صبر بر مشکلات اقتصادی است، همان طوری که امام مهدی (عج) رمودند «خداوند پیامبر اسلام (ص) را برانگیخت تا رحمتی برای جهانیان باشد و نعمت خود را تمام کند».

 

وی در فراز پایانی خطبه سیاسی سفر ریاست جمهوری اسلامی ایران به قطر برای کشور را منشاء خیر و برکت و دارای منافع اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و علمی دانست و گفت: اولویت سیاست نگاه به همسایگان و نگاه به شرق طبق منویات رهبر حکیم انقلاب اسلامی، اتخاذ سیاست تنش صفر توسط قطر، مهار محور عربستان-امارات در رقابت منطقه ای، تقویت قطر بین کشورهای حاشیه جنوبی خلیج فارس همچنین همکاری در حوزه گاز ایران، روسیه و قطر سه ضلع مثلث قدرت در گاز جهان هستند. این سه کشور ارکان ثلاث اوپک گازی هستند که به پیشنهاد امام خامنه ای (س) در سال های قبل تشکیل شده است.

کد خبر 1151498

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha