خودکفایی مددجویان کمیته امداد برای کاهش وابستگی دنبال می شود/احداث ۱۷۰۰ خانه برای مددجویان

زارعان با اشاره به برنامه و رویکردهای کمیته امداد گفت: خودکفایی مددجویان کمیته امداد برای کاهش وابستگی آن ها و استقلال مالی دنبال می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان، عباسعلی زارعان در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه اصفهان به فعالیت های کمیته امداد اشاره کرد و اظهارداشت: مددجویان کمیته امداد از حمایت های معیشتی، تحصیلی، درمانی و مسکن بهره مند می شوند.

قائم مقام کمیته امداد استان اصفهان با اشاره به اینکه منابع مالی این نهاد حمایتی محدود است، افزود: خودکفایی مددجویان کمیته امداد برای کاهش وابستگی آن‌ها و استقلال مالی با ارائه تسهیلات بانکی کم فراهم می شود.

 

وی ادامه داد: علاوه بر ارائه تسهیلات بانکی مشاوره شغلی و مهارت آموزی برای آنان نیز انجام می شود و تا زمان خودکفایی از تحت پوشش کمیته امداد خارج نمی شوند.

زارعان با اشاره به اینکه حمایت از زنان سرپرست خانوار از دیگر برنامه ها و اقدمات کمیته امداد است، تصریح کرد: سه هزار زن سرپرست خانوار تحت پوشش کمیته امداد از حمایت های اشتغال و بیمه تامین اجتماعی بهره مند می شوند.

 

وی به حمایت از دانش آموزان و دانشجویان در دوران تحصیل اشاره کرد و یادآورشد: در دوران کرونا به دلیل آموزش آنلاین پنج هزار تبلت خریداری و تحویل دانش آموزان شد.

 

*احداث 1700 خانه برای مددجویان

 

قائم مقام کمیته امداد استان اصفهان با اشاره به خدمات توسعه مسکن برای مددجویان تصریح کرد: احداث هزار و 700 خانه برای مددجویان در دست اقدام است که 500 واحد آن آماده بهره برداری است.

 

وی اضافه کرد: 2 هزار و 500 واحد مسکن هم تعمیر شده و 10 هزار نفر هم وام اجاره منزل گرفتند که در ارائه خدمات انشعاب و نقشه و پروانه برای مسکن رایگان است.

زارعان یادآورشد: نقش خیرین و مشارکت مردم در تامین منابع و کمک به رفع نیازهای نیازمندان نقش موثری داشته اند و در هفته احسان و نیکوکاری برای شب عید کمک کنند.

کد خبر 1151523

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha