تقویت نهاد خانواده باید دغدغه همه مدیران و مسئولان باشد

عضو هیئت‌علمی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه تصریح کرد: در راستای ترویج سبک زندگی ایرانی- اسلامی، تقویت نهاد خانواده باید دغدغه همه مدیران و مسئولان کشور باشد.

حجت‌الاسلام دکتر علی احمد پناهی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در قم با بیان این که خانواده اصلی ترین و مهم ترین بنیان اجتماع است، گفت: با نگاه به آموزه های اسلامی به خوبی درمی یابیم که نهاد خانواده دارای چه اهمیت و جایگاهی است و این که تضعیف این نهاد باعث چه لطمات و آسیب هایی به اعضای خانواده می شود.

 

عضو هیئت‌علمی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه افزود: هر چند در دنیای مدرن امروزی، اکثراً خانواده‌ها محدود شده‌اند، اما باید توجه داشت که خانواده مجموعه‌ای است که اعضا در آن با یکدیگر ارتباطات عاطفی، حقوقی، تربیتی، اقتصادی دارند، ضمن آن که باید دانست ما در این سیستم با مقوله حق و تکلیف به شکل توأمان روبرو هستیم.

 

وی با اشاره به جایگاه بسیار مهم خانواده در کلان مقوله سبک زندگی ایرانی – اسلامی گفت: یکی از مطالبات مهم مقام معظم رهبری، اهمیت دادن به بحث خانواده محوری است و لذا یکی از رسالت های مهم مسئولان کشور باید تقویت نهاد خانواده در همین راستا باشد.

 

عضو هیئت‌علمی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه ادامه داد: در راستای ترویج سبک زندگی ایرانی- اسلامی، تقویت نهاد خانواده باید دغدغه همه مدیران و مسئولان کشور باشد.

 

این استاد حوزه و دانشگاه همچنین اضافه کرد: در همه عرصه ها و ابعاد تحول تربیتی، اخلاقی، دانشی و آموزشی خانواده، نقش محوری دارد و اساساً خانواده سالم مهم ترین محور و موتور محرکه جامعه سالم و رو به پیشرفت به شمار می رود.

 

وی بیان داشت: در سایه تقویت نهاد خانواده قطعاً بسیاری از آسیب های فرهنگی و اجتماعی کاهش پیدا می کند و بنابر این خروجی تصمیم های خرد و کلان در عرصه اجتماع باید این باشد که خانواده بر اساس تعریف ایرانی و اسلامی آن قوی و سالم باشد.

کد خبر 1151525

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha