بیش از ۳۵ هزار نفر در قزوین خون اهدا کردند

مدرسی گفت: در ۱۱ ماهه سال جاری ۳۵ هزار و ۷۰۰ نفر در قزوین خون اهدا کردند.

«مریم مدرسی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در قزوین گفت: در 11 ماهه سال جاری 45 هزار و 696 نفر در قزوین برای اهدای خون مراجعه کننده داشتیم که از این تعداد 35 هزار و 700 نفر موفق به اهدای خون شدند.

 

مدیرکل انتقال خون استان قزوین ادامه داد: تعداد اهدا کنند گان خون در سال جاری 9 درصد افزایش داشته است که این تعداد در 11 ماهه سال گذشته 32 هزار و 723 نفر بوده است.

 

وی عنوان کرد: از مجموع کسانی که موفق به اهدای خون شدند 20 هزار و 467 نفر اهداکننده مستمر خون بوده اند که 57 و 33 صدم درصد اهداکنندگان خون را تشکیل می دهند و در سال گذشته اهداکنندگان مستمر خون در 11 ماهه سهم 54 و 97 صدم درصدی را داشتند.

 

مدرسی اعلام کرد: در سال جاری از مجموع کسانی که خون اهدا کردند 2 هزار و 460 نفر بانوان بودند که 6 و 9 درصد اهداکنندگان خون را بانوان تشکیل می دادند و تعداد بانوان اهداکننده خون در سال جاری افزایش داشته است به طوری که این عدد در مدت مشابه سال گذشته 2 هزار و 203 نفر بوده است.

 

وی خاطر نشان کرد: در سال گذشته 532 مورد اهدای پلاسماکویید و 29 مورد  در ابتدای سال جاری داشتیم و در سال جاری 12 هزار و 84 واحد خون به سایر پایگاه ها در دیگر استان ها ارسال شده است.

 

مدیرکل انتقال خون استان قزوین با اشاره به فرارسیدن عید مبعث یادآور شد: در روز عید مبعث مرکز انتقال خون قزوین از ساعت هشت تا 14 آماده ارائه خدمات به همشهریان است و افراد می توانند در این روز و در ساعت تعیین شده برای اهدای خون مراجعه داشته باشند و با رعایت پروتکل های بهداشتی در این کار خداپسندانه مشارکت داشته باشند.

 

کد خبر 1151558

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha