اجرای پویش نهال به جای سبزه عید

شهردار شیروان، از اجرای اولین پویش نهال به جای سبزه عید نوروز خبر داد.

«عین الله احمدی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شیروان اظهارکرد: اولین پویش نهال به جای سبزه عید در شیروان اجرایی خواهد شد و همشهریان می توانند از تاریخ هفتم تا دوازدهم اسفندماه به اورژانس گُل و  گیاه واقع در شهرداری شیروان‌ مراجعه و بذرها را رایگان دریافت کنند.

 

شهردار شیروان خاطرنشان کرد: در راستای تاکیدات مقام عظمای ولایت و توصیه های خردمندانه امام جمعه محترم، مبنی بر ترویج و توسعه کاشت درختان مثمر، اولین پویش نهال به جای سبزه عید توسط شهرداری شیروان با توزیع بذر رایگان بادام و زردآلو اجرایی می شود.

 

احمدی تصریح کرد: شهروندان بعد از جوانه زدن بذرها می توانند جوانه ها را تحویل واحد فضای سبز داده و یک‌ گلدان گل طبیعی هدیه دریافت کنند که به قید قرعه جوایزی  به تحویل دهندگان جوانه اهداء خواهد شد.

 

وی با اشاره به سرانه 16 متر مربعي فضاي سبز در شيروان عنوان کرد: هم اكنون سرانه فضاي سبز شهري شيروان از ميانگين كشوري بالاتر است.

 

احمدی با بيان اينكه استاندارد سرانه فضاي سبز به ازاي هر نفر 11 متر مربع است، اظهاركرد: طی سال های اخیر با افزایش فضای سبز و ایجاد پارک های محلی سرانه فضاي سبز در شيروان به ازاي هر نفر 16 متر مربع رسیده است.

 

شهردار شیروان با بيان اينكه در حال حاضر مساحت فضاي سبز شهري شيروان 145 هكتار است، افزود: اين مساحت شامل پارك ها، بلوارها، گلدان هاي قرار گرفته در بلوار و درختان منزل است كه 15 درصد فضاي سبز شهري شيروان درختان منزل و فضاي سبز در حياط هاست.

 

احمدی ادامه داد: در استان خراسان شمالی، شيروان بالاترين توليد گُل را در سطح شهرستان ها دارد و سالانه چندین ميليون گُل در 6 واحد گلخانه‌اي با مساحت دو هزار متر مربع توليد مي شود.

کد خبر 1151565

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha