جشنواره و نمایشگاه هنری توانیابان هنرمند افتتاح شد

دومین جشنواره و نمایشگاه هنری توانیابان هنرمند(همام) عصر جمعه با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در موسسه فرهنگی و هنری صبا گشایش یافت.

به گزارش خبرگزاری شبستان و به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمدمهدی اسماعیلی در حاشیه این مراسم بر ضرورت حمایت و همراهی با هنرمندان توانیاب تاکید کرد.


وی برگزاری این نمایشگاه را از الطاف خداوند دانست و تصریح کرد: خداوند خلاقیت و ظرفیت هایی را برای این عزیزان ایجاد کرده تا بتواند استعدادهای خود را به خوبی نشان دهد.


وی با اشاره به بازدید از  نمایشگاه هنری توانیابان هنرمند ادامه داد: استعدادهای خوبی در این نمایشگاه دیدم و گفت‌وگوهای خوبی با هنرمندان داشتم. 


رئیس شورای هنر درباره حمایت از هنرمندان توانیاب بیان کرد: به صورت ویژه به این هنرمندان توجه می کنیم و از کارهای خوب آن ها پشتیبانی خواهیم کرد. از معاون امور هنری وزارتخانه هم می خواهم زمینه‌های دیده شدن بیشتر این آثار را در قالب‌های مختلف فراهم  و امکان نمایش این آثار در نمایشگاه‌های خارج از کشور را نیز دنبال کند‌.


وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: یکی از فعالیت‌‌های رایزنی‌های فرهنگی ایران در خارج از کشور این است که بتوانیم بخشی از این آثار را در کشورهای مختلف به نمایش بگذاریم که نشان دهنده توانایی‌های جوانان ایرانی توانیاب است.


اسماعیلی در رابطه با رفع مشکلات هنرمندان توانیاب تاکید کرد: همکاران سازمان بهزیستی و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مسئولیت رفع مسائل این هنرمندان را برعهده دارند؛ معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز باید زمینه گسترش فعالیت هنری ایشان را دنبال کند و در قالب طرح دقیقی حمایت‌های لازم را از فعالیت‌های هنری این عزیزان به عمل آورد.


وی در عین حال تصریح کرد: به دنبال این هستیم هر کاری که از دستمان برمی‌آید برای هنرمندان توانیاب انجام دهیم و در این زمینه کوتاهی نخواهیم کرد.

کد خبر 1151569

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha