سیاه پوش شدن آستان مقدس عباسی به مناسبت شهادت امام موسی کاظم(ع)

صحن و رواق های آستان مقدس حضرت عباس(ع) به مناسبت شهادت امام موسی کاظم(ع) سیاه پوش شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از الکفیل، با نزدیک شدن به سالروز شهادت امام موسی کاظم(ع)، مسئولان آستان مقدس عباس(ع) به نشانه حزن و اندوه صحن و رواق ها و دیوارهای این آستان را سیاه پوش کردند.

سیاه پوش شدن آستان مقدس عباسی همزمان با برافراشتن پرچم های سیاه بر فراز دو گنبد آستان مقدس امامین کاظمین(ع) انجام شد.

 

کارکنان بخش صحن عباسی کتبه های سیاه عزاداری را که روی آنها عبارت هایی به نشانه حزن و عزا نوشته شده است، را در صحن مطهر آویختند. به این ترتیب مسئولان و خادمان آستان حسینی همدردی خود را با پیامبر اکرم(ص) و اهل بیت(ع) اعلام کردند.

 

آستان مقدس عباسی برنامه عزاداری ویژه ای را به همین مناسبت آماده کردند. ایراد سخنرانی های دینی داخل صحن عباسی، برپایی مجالس عزاداری ویژه در سالن تشریفات، استقبال از موکب های عزاداری و خدمت رسانی دو آستان مقدس عباسی و حسینی با موکب های عزاداری برای بزرگداشت روز شهادت عزاداری از جمله این برنامه هاست.



آستان قدس عباسی برنامه عزاداری ویژه ای را با مناسبت فعلی تدارک دیده است. به طوریکه مجالس سوگواری در صحن مطهر حضرت ابوالفضل العباس علیه السلام ومجلس عزاداری ویژه خادمان آستان در سالن تشریفات حرم مطهر برگزار خواهد شد. همچنین در این مناسبت مملو از حزن و اندوه از موکبهای عزاداری استقبال خواهد شد و هیئت عزاداری مشترک دو آستان قدس حسینی و عباسی نیز جهت بزرگداشت روز شهادت به عزاداری خواهد پرداخت.

گفتنی است، موسی بن جعفر معروف به امام موسی کاظم و ملقب به کاظم و باب الحوائج، هفتمین امام شیعیان است؛ وی در سال 128 هجری همزمان با انتقال قدرت امویان به عباسیان در ایواء در مدینه منوره چشم به جهان گشود؛ دوران 35 ساله امامت امام با دوران خلافت منصور،هادی، مهدی و هارون عباسی همزمان بود؛ ایشان در دوره خلافت مهدی و هارون عباسی، چندین بار زندانی شد و در سال 183 در زندان سندی بن شاهک شهید شد.

کد خبر 1151570

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha