دهلران میزبان پنجمین جشنواره ملی تئاتر شرهانی

شهرستان مرزی دهلران از ۲۰ اسفند «روزملی راهیان نور» تا ۲۲ اسفند «روز شهدا» میزبان هنرمندان عرصه نمایش از سراسر کشور در پنجمین جشنواره ملی تئاتر شرهانی خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، جلسه هماهنگی برگزاری جشنواره ملی تئاتر خیابانی شرهانی با حضور« لطیف صادقی» فرماندار ویژه دهلران، «رحمتی» معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و «سعید خیراللهی» رئیس انجمن هنرهای نمایشی استان در سالن جلسات فرمانداری شهرستان دهلران برگزار شد.

 

 معاون استاندار و فرماندار ویژه دهلران  در این جلسه، اظهار کرد:  به منظور معرفی ظرفیت‌ها و تبیین نقش برجسته مردم  استان ایلام  و به خصوص شهرستان دهلران در دفاع مقدس حمایت از فعالیت های فرهنگی و هنری در دستور کار و مورد حمایت  مدیریت ارشد استان بوده و شهرستان دهلران با آغوش باز به استقبال این نوع نگاه متعالی می رود و از هیچ کوششی در این رابطه فروگذار نخواهد بود.

 

« لطیف صادقی» گفت: این برنامه فرهنگی با مدیریت و مسئولیت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و مشارکت سپاه و فرمانداری و همراهی مدیران شهرستان برگزار و حسب هماهنگی انجام شده مراسم اختتامیه جشنواره با همت مدیران و معاونین صدا و سیمای ایلام به صورت زنده از شبکه استانی و برخی شبکه های ملی پخش خواهد شد.

 

گفتنی است، فرماندار ویژه دهلران در جلسه هماهنگی برگزاری این رویداد بزرگ فرهنگی به خاطر اهمیت و کیفی سازی این برنامه ملی، دبیری جشنواره را بر عهده گرفته است.

 

تدابیر و هماهنگی های لازم جهت اسکان و پذیرایی هنرمندان، پوشش زنده مراسم از آنتن سیمای محلی و سراسری، فضا سازی  محیطی شهر، فضای مجازی و افتتاح دبیرخانه جشنواره در محل اداره کتابخانه  از مهم ترین موضوعات مورد بحث در این جلسه بود.

 

شایان ذکر است، بیش ۵۰ اثر از هنرمندان تئاتر خیابانی کشور به دبیرخانه جشنواره ملی تئاتر شرهانی ارسال شده است که پس از بازبینی، آثار  راه یافته در روزهای ۲۰تا ۲۲ اسفند  با حفظ  و رعایت پروتکل های بهداشتی در سطح شهرستان دهلران به رقابت می پردازند.

کد خبر 1151595

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha