۱۰۰ باب کتابخانه عمومی در استان زنجان فعالیت می کنند

صادقی گفت: در حال حاضر ۱۰۰ باب کتابخانه عمومی در استان مشغول خدمات رسانی به شهروندان است، که از این تعداد ۲۰ باب کتابخانه عمومی مشارکتی و ۸۰ باب کتابخانه عمومی نهادی ( ۴۱ باب شهری و ۳۹ باب روستایی) است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان سرپرست کتابخانه های عمومی استان زنجان در دیدار با سرپرست ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) زنجان که با محوریت بررسی کمک به بازسازی ساختمان کتابخانه عمومی روزبه، احداث کتابخانه عمومی در شهرک بهارستان و بخش ناشنوایان اندیشه سپید و همچنین راه اندازی کتابرسان سیار در مناطق روستایی انجام شد، اظهار کرد: در حال حاضر ۱۰۰ باب کتابخانه عمومی در استان مشغول خدمات رسانی به شهروندان است، که از این تعداد ۲۰ باب کتابخانه عمومی مشارکتی و ۸۰ باب کتابخانه عمومی نهادی ( ۴۱ باب شهری و ۳۹ باب روستایی) است.

 

ایرج صادقی با اشاره به پروژه کتابخانه عمومی در شهرک بهارستان در شهرستان زنجان گفت: پیگیریهایی در خصوص احداث کتابخانه عمومی در شهرک بهارستان زنجان انجام شده است که امیدواریم با کمک خیّرین و ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) در زنجان مشکل ساخت کتابخانه مرتفع شود.

 

وی در ادامه به فعالیت کتابخانه سیار در استان اشاره کرد و اظهار داشت: ۳ باب کتابخانه سیار در شهرستان های زنجان، ماهنشان و خدابنده مشغول خدمات رسانی به روستاهای اطراف استان است. ۲ دستگاه کتابخانه سیار در شهرستان های طارم و ابهر در حال آماده سازی است و در آینده ای نزدیک افتتاح خواهد شد.

 

سرپرست ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) استان نیز در سخنانی گفت: ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره)، با توجه به نگاه ویژه‌ رهبر معظم انقلاب «مدظله‌العالی» به کتاب و کتاب‌خوانی و نیاز جوامع روستایی و کم‌تر برخوردار به افزایش سطح مطالعه و آموزش، هم‌چنین تأکیدات رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره)، بنیاد برکت این ستاد، ساخت کتابخانه و مراکز فرهنگی را در این مناطق در دستور کار خود قرار داده است.

 

یحیی سلیمانی با اشاره به خدمات ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) در استان گفت: ۴۵ مدرسه توسط ستاد در زنجان احداث و تحویل اداره آموزش و پرورش شده تا در اختیار دانش‌آموزان مناطق محروم و کمتر توسعه ‌یافته قرار گیرد.

 

وی به توزیع ۴۲۰۰ بسته نوشت افزار در استان زنجان از جانب مقام معظم رهبری در راستای عدالت آموزشی در بین دانش آموزان مناطق محروم و کم برخوردار و احداث خوابگاه دانشجویی ۲۴۰ تختخوابی و... اشاره کرد.

 

سلیمانی در خصوص بازسازی ساختمان کتابخانه عمومی روزبه، احداث کتابخانه عمومی در شهرک بهارستان و بخش ناشنوایان اندیشه سپید و همچنین راه اندازی کتابرسان سیار در مناطق روستایی قول مساعد داد.

 

کد خبر 1151620

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha