مبنای کار مدیران رسانه ها باید تقوا باشد

آیت الله علما، گفت: اگر تقوا مبنای کار مدیران رسانه ها باشد، یقیناً هیچ مسوولی هم نباید ناراحت شود، بلکه باید از این موهبت برای رفع مشکل استفاده لازم را ببرد.

 آیت الله مصطفی  علما در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در کرمانشاه گفت:  شیطان در کمین همه ما  نشسته، باید صداقت و حق، مبنای کار خبری باشد، تا بتوانیم اطلاع رسانی شفافی به مردم داشته باشیم، زیرا یکی از جنبه های جهاد تبیین در کنار غیرت دینی و سیاسی، نویسندگی هم مطرح شده، زیرا غیرت از اسماء خداوند متعال است.
 

نماینده ولی فقیه و امام جمعه کرمانشاه افزود: باید قانونمند و اساسی حرفمان را بزنیم، زیرا اخلاق حرف و سخن و درس دادنی نیست، بلکه باید این موهبت الهی را در خودمان پیاده کنیم، چون اخلاق یعنی عمل و پیاده شدن در رفتار انسان، یعنی اصل اخلاق عمل به ارکان است.

 

وی  بابیان اینکه یکی از کارهای اساسی رسانه ها بصیرت و آگاهی دادن به مردم باشد،خاطر نشان : اگر به تاریخ شهادت حضرت سید الشهدا(ع) بیندیشیم متوجه می شویم، این تبیین حضرت زینب سلام الله علیه و امام سجاد علیه السلام بود که عظمت نهضت کربلا تا به امروز پابرجا مانده است، لذا اگر تبیین نکنیم و آگاهی ندهیم و روشنگری نکنیم ارزش ها ها ممکن است به فراموشی سپرده شود.
 

 

آیت الله علما تصریح کرد: باید سوال کنیم چرا امام راحل قیام کرد؟ چرا انقلاب اسلامی را راه انداخت؟ می توانست راحت بنشیند و خیلی هم در رفاه باشد، اما انقلاب اسلامی را مدیریت و راه اندازی کرد؟ این برنامه عظیم امام راحل باید تبیین شود و این وظیفه رسانه ها می باشد و باید بدانیم بار ما سنگین و مسئولیت همه ما بسیار مهم است، لذا باید بر طریق مقام معظم رهبری (مدظله العالی) حرکت کنیم، زیرا اخلاق اسلامی همین است.
 

 

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه اظهار کرد: تبیین اخلاقِ رسانه و جایگاه بایسته اخلاق در رسانه، گامی اساسی است که از یک سو،‌ وظیفه ارباب رسانه‌ها و از سوی دیگر، وظیفه نظام سیاسی را در اشاعه اخلاق در رسانه‌ها و پایبندی آنان به اخلاق اجتماعی را نشان می‌دهد.

 

کد خبر 1151729

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha