اجرای طرح پالایش بیمه فعالان قرآنی در سامانه حمد

رئیس گروه قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان گفت: طرح پالایش بیمه فعالان قرآنی در سامانه حمد اجرا می‌شود.

کامل گلباغی رئیس گروه قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در کردستان اظهار کرد: به منظور عضویت فعالان قرآن و عترت در صندوق اعبتاری هنر فعالان قرآن و عترت می‌توانند در ۱۰ گروه اصلی؛ شامل «قاریان و مُرتلان قرآن کریم»، «حافظان قرآن کریم»، «حافظان کل نهج البلاغه یا صحیفه سجادیه»،‌ «اساتید، مدرسان و مربیان قرآن و عترت»، «خادمان، چهره‌ها و پیشکسوتان قرآن کریم»، «مدیران مؤسسات فرهنگی قرآن و عترت»، «داوران مسابقات قرآن کریم»، «فعالان حوزه آواها و نغمات دینی»، «طراحان و تولیدکنندگان سامانه و نرم‌افزارهای قرآن و عترت» و «مفسران، مترجمان، پژوهشگران و مصححان قرآن کریم» اقدام به ثبت درخواست خود در سامانه حمد نمایند.

 

گلباغی بیان کرد: گروه‌های ده گانه به جز گروه مربیان و مدیران موسسات، کاربران صرفا باید با مراجعه به سامانه حمد به نشانی qia.ir و ورود به طرح پالایش نسبت به تکمیل اطلاعات و ثبت درخواست خود و بارگذاری مدارک اقدام نمایند.

 

وی در مورد گروه مدیران موسسات اظهار کرد: مؤسساتی که دارای مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی یا سازمان تبلیغات اسلامی هستند باید از وجود دسترسی موسسه خود در سامانه حمد اطمینان یافته و در صورتی که در سامانه حمد نیستند با توجه به دسترسی سراسری که به استان‌ها داده شده است با مراجعه به گروه قرآن و عترت اداره ارشاد اسلامی استان خود نسبت به ثبت موسسه در سامانه اقدام نمایند.

 

گلباغی اعلام کرد: در صورتی که نقصی در اطلاعات اولیه موسسه وجود نداشته باشد این فرایند نهایتا پنج دقیقه زمان می‌برد.

 

وی تصریح کرد: بعد از ایجاد دسترسی برای موسسه پیامکی مبتنی بر نام کاربری و کلمه عبور به مدیر موسسه ارسال خواهد شد و بعد از این مرحله مدیر باید از طریق بخش ورود موسسات قرآنی و ورود اطلاعات پیامک شده به پنل خود ورود کرده و نسبت به تکمیل اطلاعات موسسه و مدیران اقدام نمایند.

 

رئیس گروه قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان اضافه کرد: بعد از تکمیل اطلاعات در پنل موسسه مدیران در صورتی که خواهان ثبت نام در طرح پالایش صندوق اعتباری هنر هستند باید با مراجعه به qia.ir و انتخاب گزینه ورود به طرح پالایش و ورود شماره همراه خود و دریافت کد تأیید نقش مدیر را برای نام خود مشاهده خواهند کرد و می‌توانند فرایند ثبت نام شخص خود را در طرح پالایش انجام دهند.

 

گلباغی با اشاره به گروه مربیان شاغل در موسسات فرهنگی قرآن و عترت بیان کرد: با توجه به اینکه مربیان شاغل در موسسات ابتدا باید در سامانه حمد نقش مربی را دریافت کنند تا امکان ثبت نام در طرح پالایش رو داشته باشند نکاتی را باید رعایت کنند.

 

وی با بیان مولفه‌ها و نکات مورد نظر برای مربیان خاطرنشان کرد: ایجاد اولیه نقش مربی در سامانه حمد صرفا از طریق پنل موسسات انجام خواهد شد بنابراین مدیران موسسات طبق راهنمای پاراگراف قبلی ابتدا باید به پنل موسسه خود ورود کنند و سپس از منوی کاربران و زیر منوی مربیان نسبت به افزودن مربی جدید به موسسه خود اقدام نمایند.

 

گلباغی گفت: مؤسساتی که در ماه‌های گذشته این فرایند را طی کرده‌اند نیازی به انجام مجدد این فرایند نخواهند داشت.

 

وی اعلام کرد: بعد از ایجاد نقش مربی توسط موسسه برای فرد، مربیان باید خود شخصا با مراجعه به سامانه حمد به نشانی qia.ir و انتخاب بخش ورود مربیان و ورود شماره همراهی که موسسه در مرحله قبل برای ایشان ثبت کرده است و دریافت کد تأیید به سامانه ورود کنند و بدیهی است که در کنار نام خود نقش مربی  و نام موسسه متبوع خود را مشاهده خواهند کرد و می‌توانند به فرایند تکمیل اطلاعات و ثبت درخواست خود برای طرح پالایش اقدام کنند.

 

رئیس گروه قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان افزود: درخواست‌ عضویت مدیران بعد از پایان ثبت نام به پنل ویژه استان‌ها ارسال خواهد شد که ضمن بررسی در کمیته تعیین شده در صورت تایید به پنل ستاد مرکزی ارسال و در صورت تایید به صندوق اعتباری هنر ارسال خواهد شد.

 

گلباغی عنوان کرد: درخواست عضویت مربیان نیز پس از پایان ثبت‌ نام ابتدا به پنل موسسه متبوع برای تایید اولیه و مشخص شدن سهمیه موسسه ارسال و سپس در صورت تایید به پنل استان و سپس به پنل ستاد ارسال و در صورت تایید به صندوق اعتباری هنر ارسال خواهد شد.

 

گفتنی است، طبق آئین نامه تصویب شده اخیر مربیان شاغل در موسسات باید حتما جهت تایید و استمرار در طرح  دارای کلاس فعال در موسسه متبوع خود باشند که این امر باید توسط موسسه و از طریق پنل کاربری موسسه که قبلا توضیح داده شده، قابل انجام خواهد بود.

 

همچنین راهنمای کامل کلاس بندی و افزودن قرآن آموزان و ساخت جلسات و... در قالب یک فایل راهنمای تصویری در داشبورد پنل موسسه وجود دارد که مدیران می‌توانند استفاده نمایند.

کد خبر 1151737

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha