نیروی انسانی مجاهد و تحصیلکرده بزرگترین سرمایه شهربابک است

امام جمعه شهربابک گفت: در کنار سرمایه های مادی و معادن این شهرستان؛ اما بزرگترین معدن آن سرمایه انسانی شریف و اهل جهاد و علم و تحصیلکرده های دانشگاهی و وجود روحانیت و نخبه هایی است که از این شهر رشد کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شهربابک؛ حجت الاسلام علی اصغر انصاری، شنبه(۷ اسفند) در جلسه شورای اداری که با حضور نماینده ولی فقیه در استان برگزار شد؛ گفت: شهربابک، سابقه ای روشن و شفاف در مکتب اهل بیت دارد.

 

 

امام جمعه شهربابک افزود: شهربابک از همان ابتدا شهر بوده و در سال ۱۲۴۶ شمسی یکی از بخش های شهر یزد بوده که خود یزد جزو اصفهان بوده تا اینکه در سال ۱۳۳۷ شهربابک از یزد جدا و جزو رفسنجان می شود و در سال ۱۳۵۳ مستقل و بعد از انقلاب، حوزه انتخابیه او نیز جدا می شود.

 

 

وی ادامه داد: این شهرستان در دوران دفاع سه هزار رزمنده داشته که ۳۶۰ نفر از آنان شهیدِ مدفون در شهربابک هستند و ۱۰۰ نفر شهید در تهران و کرج و جاهای دیگر استان کرمان دفن شدند.

 

 

حجت الاسلام انصاری به تعداد ۷۵۰ جانباز و ۵۰ نفر آزاده از شهرستان شهربابک هم اشاره و تصریح کرد: طبق آخرین سرشماری جمعیت این شهرستان  ۱۰۳ هزار نفر بوده که اگر در دهه ۶۰ جمعیت آن کمتر از نیمی از این آمار باشد؛ یعنی تعداد قابل توجهی رزمنده و شهید دارد.

 

 

وی اظهار کرد: در کنار سرمایه های مادی و معادن این شهرستان؛ اما بزرگترین معدن آن سرمایه انسانی شریف و اهل جهاد و علم و تحصیلکرده های دانشگاهی و وجود روحانیت و نخبه هایی است که از این شهر رشد کردند.

 

 

امام جمعه شهربابک ادامه داد: در دفاع مقدس شهدایی چون سردار علویان؛ در دفاع از حرم سردار جمالی و دهقان؛ در بهداشت سردار صادق رییسی و یک شهیده تقدیم کردیم و جزو افتخارات است که شهربابک در همه زمینه ها بسبجی وار خدمت کرده و الان هم در علم و فناوری شاهد شکوفایی هستیم.

کد خبر 1151772

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha