پاسداشت هویت سومین حرم اهل بیت (ع) با حفظ بافت تاریخی شیراز

ایمانیه گفت: حفظ بافت تاریخی شیراز به منزله پاسداشت هویت سومین حرم اهل بیت (ع) است و توسعه شهر باید بر مبنای حفظ این هویت انجام شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «محمدهادی ایمانیه»، امروز (شنبه 7 اسفند) در دیدار با «احمد وحیدی»، وزیر کشور گفت: حفظ بافت تاریخی شیراز به منزله پاسداشت هویت سومین حرم اهل بیت (ع) است و توسعه شهر باید بر مبنای حفظ این هویت انجام شود.

استاندار فارس افزود: برای نوسازی در بافت تاریخی باید حفظ هویت اصلی بناها و حفاظت از میراث معماری و شهرسازی در تمام بافت های تاریخی استان و شیراز در اولویت باشد و احیا و سازمان دهی سازگار با مرمت اصولی بافت های تاریخی شهری باعث رونق صنعت گردشگردی، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی خواهد شد.

وی اضافه کرد: بافت تاریخی شیراز با هنر و هویت بناهای خود، ارتباط عمیق و گسترده ای با فرهنگ اصیل شهر دارد که باید برای حفظ آن تلاش شود.

استاندار فارس در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر لزوم تصویب فاز اول خط چهارم قطار شهری شیراز در کمیسیون کشوری بیان کرد: اختصاص ردیف بودجه به طرح احداث بیمارستان فوق تخصصی «حضرت احمد ابن موسی (ع)» و اختصاص اتوبوس به ناوگان اتوبوسرانی درون شهری شیراز و سایر شهرهای دارای خطوط اتوبوسرانی در استان مورد تاکید است.

خاطر نشان می شود در این دیدار، تصویب فاز اول خط چهارم قطار شهری شیراز در کمیسیون کشوری، اختصاص ردیف بودجه به طرح احداث بیمارستان فوق تخصصی «حضرت احمد ابن موسی (ع)» و اختصاص اتوبوس به ناوگان اتوبوسرانی درون شهری شیراز و سایر شهرهای دارای خطوط اتوبوسرانی در استان مورد موافقت وزیر کشور قرار گرفت.

کد خبر 1151827

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha