برپایی نمایشگاه «نگاره‌ های حرا» در سازمان اسناد و کتابخانه ملی شیراز

تقوایی گفت: برپایی نمایشگاه هنرهای تجسمی «نگاره‌ های حرا» در سازمان اسناد و کتابخانه ملی شیراز که از برنامه های کنگره جهانی «محمد (ص)، پیامبر رحمت در آئینه ادب و هنر» است تا ۱۲ اسفند پذیرای هنردوستان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «حامد تقوایی»، امروز (شنبه 7 اسفند) در آئین گشایش نمایشگاه هنرهای تجسمی «نگاره‌ های حرا» در سازمان اسناد و کتابخانه ملی شیراز گفت: این نمایشگاه از مراسم در نظر گرفته شده کنگره جهانی «محمد (ص)، پیامبر رحمت در آئینه ادب و هنر» است که با حضور هنرمندان و فرهنگ‌ وران آغاز شد.

دبیرکل کنگره جهانی «محمد (ص)، پیامبر رحمت در آئینه ادب و هنر» با اشاره به ارسال آثار به دبیرخانه کنگره جهانی «محمد (ص)، پیامبر رحمت در آئینه ادب و هنر» افزود: ۶۰ داور از چهره‌ های سرشناس کشور در رشته‌ های گوناگون آثار ارسال شده را داوری کرده‌اند و رشته های خوشنویسی، نقاشی، نقاشی خط و نگارگری به صورت حضوری در شهر شیراز داوری شدند.

وی اضافه کرد: از برگزیدگان رشته‌ های هنرهای تجسمی در روز 9 اسفند جاری تجلیل خواهد شد و «نگاره‌ های حرا» نمایشگاه تا 12 اسفند پذیرای هنردوستان است.

«مهدی امیدبخش»، معاون فرهنگی و امور رسانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس نیز در این آئین گفت: کنگره جهانی «محمد (ص)، پیامبر رحمت در آئینه ادب و هنر»، گام بزرگی برای شناساندن چهره مهربان پیامبر اسلام (ص) است و تداوم آن مردم جهان را بیش از پیش با چهره حضرت محمد (ص) آشنا می کند.

خاطر نشان می شود، نمایش فیلم‌ های راه‌ یافته به جشنواره این کنگره در روزهای 7 و 8 اسفند ساعت 14 در سینما «فرهنگ» شیراز، آئین شب شعر شعرای عربی و انگلیسی به صورت مجازی روز 7 اسفند ساعت 19، نشست ‌های فیلمنامه ‌نویسی و نمایشنامه ‌نویسی روزهای 7 و 8 اسفندف جشنواره سرود «آوای حرا» روز 8 اسفند ساعت 9 بامداد، اجرای سرود در 15 نقطه شیراز در روز 8 اسفند، محفل قرآنی و شب شعر «هور حرا» روز 8 اسفند ساعت 19 در آستان مطهر حضرت شاهچراغ (ع)، آئین پایانی نیز روز 9 اسفند ساعت 9 بامداد در تالار «حافظ» اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس و پویش «اذان در اذان» همزمان با اذان مغرب و عشا روز 9 اسفند از دیگر برنامه های کنگره جهانی «محمد (ص)، پیامبر رحمت در آئینه ادب و هنر» است.

کد خبر 1151844

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha